Ett besök på Liseberg?

Mammas hemtelefon ringde. Min mamma var inte hemma, min syster stod i duschen, jag var tvungen att gå efter en lur. Det stod att det var pappa som ringde, jag svarade. Han ville prata med min syster, men då hon var upptagen med annat fick han prata med mej så länge.
Han frågade hur midsommarn varit, han berättade hur de hade haft det, att han spelat min inspelning för en massa släktingar, att min kusin sagt att hon tänkt ringa mej för sånguppdrag i den närmsta framtiden och lite allmänt.
Sen berättade han att pappa, syster och faster med familj skulle åka till Göteborg imon och gå på Liseberg. Efter ett tag kom det att: "- Om du vill får du följa med."
Åh, tack, hyggligt! Att du tänkte på mej medan ni planerat en liten dagsutflykt på 26 mil och sen lika långt tillbaka!

Skit samma, jag får se om jag följer med eller inte. Det ska ju bli hett som in i helvete i Göteborg imon, 30 grader, men vad ska jag roa mej med medan alla andra åker karuseller och, framför allt, bergochdalbanor?

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe, Liseberg e ett djävulens påfund! Det hade jag nog skippat ;D!

2009-06-25 @ 23:24:04

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0