Vad händer just nu?

En liten uppdatering:
Igår blev det arbete för min del, allt gick jättebra, tills det var dags att gå hem för dagen och räkna kassan. - 500. Vad i HELVETE!? Det fattas hur mycket pengar som helst, det är på öret 500 kronor minus i min kassa och den fanns inte att återfinna nånstans! Paniken stiger och jag vill bara falla ner i en egen liten hög och bli en sten eller en bajs eller nåt annat osmickrande obetydligt.
Tidigare på dan sa min chef till mej att han inte ville släppa iväg mej till Göteborg och hur mycket jag ville ha för att stanna kvar.
- En advokatslön!
- Aj, då ...
Och så händer detta, jag sa till honom att han kanske ska ta tillbaka det ha sa om att han ville ha kvar mej på jobbet. Bossen tar till sista utväg och räknar kassaskåpet.
- Vill du veta nåt kul? frågar han från kontoret medan jag sitter halvapatisk i personalrummet och stirrar in i väggen framför mej. Det är 500 kronor för mycket här.
Allting släppte, allt föll av mej, allt rann ur mej - bokstavligt. Jag lipade lite av lättnad och jag kunde skriva på dagsrapporten att jag streckat, ingen diff.
Dock kände jag av den halvtimmens adrenalininsöndring flera timmar efteråt och jag var lite skakig. Men jag cyklade hem till Jojje iaf och la över hennes Londonbilder på mitt usbminne, sen tog jag bussen till Moheda för att min far skulle föra över mina bilder till datorn och att jag sen kunde ta med dem tillbaka till Jojje.

Min katt Pontus hade födelsedag igår, 10 knaggar på den lille filuren. Vi firade med lax och ost, det tyckte han om <) ! Dessutom kom farmor och farfar på besök, så då fick han smaka lite sockerbulle också. Sen visade det sej att sista bussen tillbaka till stan går 1940. Klockan var 2105 ... Jag var säker på att det skulle gå nån vid 22tiden, men icke. Inte ens på fredagar.
Fick skjuts av fadern tillbaka hem.
Mmm, trött och mätt fölsedagskisse!

Svintrött var jag efter att ha varit vaken sen 0510, så jag somnade ifrån tvn. Och vaknade igen 0155! Haha, det var det löjligaste jag varit med om >)) !

Idag har jag provlegat en säng, köpt en säng, ätit en lyxshake från MAX och är nu åter hemma - liggandes i min gamla säng. Min nya Göteborgssäng hämtas inte förrän imon.

Det händer just nu.

Kommentarer
Postat av: Pierre

puh...hade inte de 500 kronorna återfunnits hade du ju alltid kunnat skylla på att du lyssnat på Kents låt "Max 500" hela dagen o att det på nåt sätt lade ribban för hur mycket pengar du fick diffa den dagen:D!



Jag har gig i Falkenberg ikväll! Shit, känner mig lite ringrostig nu...har ju inte stått på scen sen i början av maj...men, men Pepparsprejskämtet e med ;)!



Kommer du inte upp till Emelie på lördag förresten din jäkel...det tycker jag allt du får göra, ta ledigt ;)!

2009-07-29 @ 14:22:18
Postat av: al

Pierre:

Det hade dessvärre inte varit en bra undanflykt, då det inte finns radio i butiken. Då är det inte en bra grej att lyssna på musik ... Dessutom är jag inget Kentfan =) .



Weei, lycka till som fan! Haha, du kommer bli kung med det ;) !



Nä, jag gör ju inte det. Uppstigning 0500, jobb till 1830, hem och duscha och byta kläder, ner till stan och parta med mina gamla vänner. Jag har inte tid tyvärr. Dessutom trivs jag inte i bikini, det skulle visst vara poolparty ...

Det är inte lätt att byta bort en lördag =( .



al

2009-07-29 @ 17:38:31
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe, nä, då faller det ju så klart =)! o hur man överhuvud taget kan vara ett Kent-fan är för mig ofattbart så d låter bra ;)!



Hade riktigt kul på scen igår...fick till skämten precis som jag önskade...däremot så var lokalen inte speciellt bra för stand up. Man hade publiken till höger och vänster om sig...rätt mycket surr från baren också eftersom folk tvunget skulle beställa under själva akten men de som tog sig tid att lyssna hade kul =)!



Alright, jo, pool party stod det i själva inbjudan men e d lika bra väder på lördag som det har varit nu ett tag så e d kanske inte säkert att d blir nåt med det =)! Jag trivs inte heller speciellt bra i bikini faktiskt så det blir nog att jag tar min baddräkt =D!



Jag skall eventuellt till Kalmar nästa vecka...så då tittar jag inom :)!

2009-07-30 @ 12:09:36
Postat av: N A T H A L I E - [ FOTO &VARDAG ]

SV: Och jag är mätt efter en good måltid :D

2009-07-30 @ 20:07:12
URL: http://nathaliito.blogg.se/
Postat av: al

*Anonym (Pierre)*:

Fan vad najs att det gick bra. Fått erbjudanden om fler gig nu =) ?



Ja, du får hälsa alla som kommer dit. Under tiden ska jag ta farväl igen av de mina ...



Aha, vilken dag blir det då? Så jag vet om jag är ledig eller inte. Vi kan ta en fika eller lunch!



al

2009-07-30 @ 20:28:22
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

Har 2 st inplanerade i augusti! i Götet den 13:e och sedan Malmö den 26:e =)!



Isf blir det på torsdag...den 6:e alltså. Är du inte ledig så kan jag ju alltid göra en visit på din arbetsplats ;D! Eller svänga inom på hemvägen...blir nog borta till den 8:e!

2009-07-30 @ 20:31:56
Postat av: N A T H A L I E - [ FOTO &VARDAG ]

SV: Hihi jo! :)



Nu är jag tillbaka efter joggningen också :)

2009-07-30 @ 20:58:21
URL: http://nathaliito.blogg.se/
Postat av: N A T H A L I E - [ FOTO &VARDAG ]

SV: Hihi! Jag måste ut och bättre kondisen för nästa vecka börjar fotbollsträningarna efter tre veckors uppehåll och om två veckor har vi dmfinal satt det känns ganska nödvändigt att ut och springa ;)

2009-07-30 @ 21:34:35
URL: http://nathaliito.blogg.se/
Postat av: Em♥

Din blogg är intressant = ) . Brukar läsa den då och då = )

2009-08-01 @ 22:05:53
URL: http://heiskanens.blogg.se/
Postat av: al

Pierre:

Men i Göteborg får man ju komma och titta, då är jag uppflyttad. Det är en onsdag va?



Det var ju synd att du valde torsdag, då jobbar jag kväll, 13-2030 ... Det tråkiga är att jag inte kan vara så social när jag sitter i kassan =( .

Sen den 8e planerar jag att lämna stan för ett år framöver.



al

2009-08-02 @ 13:09:03
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

ah okej! typiskt! Aja, men då ses vi i Götet helt enkelt =)! Då jävlar ;)!

2009-08-03 @ 13:57:54

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0