40 år gamla fotavtryck

Ja, det vill man påstå iaf. Nu när svt visar enbart dokumentärer och filmer om månlandningen hoppas jag få svar på hur kamerorna som sände live kom till sin placering. Efter det kanske jag tror att månen varit bestigen igen.

Månen kan inte vara så intressant. Det har inte gjorts några månlandningar eller månpromenader sen -72. Och det är bara amerikaner som gjort avtryck. Varför? Ryssarna var ju jävligt på och hade gubbar (och stackars djur) i rymden, varför har inte de varit där och satt upp sin flagga?

Ja, jag vet inte. Jag har sett lite mer rörliga bilder än vad jag hittat på internet under alla dessa skeptiska år, men jag vet fortfarande inte riktigt om jag är övertygad.

Istället för att lämna jordytan med 384 000 km så gör jag det med 10 km. Eller nåt sånt, jag vet inte hur högt man kommer innan det är dags att landa i London. Jag är uppspelt och har börjat med packningen. Snart, snart, snart är det onsdag =)) !

Kommentarer
Postat av: Pierre

Att folk fortfarande tror att månlandningen var äkta e ju rätt humoristiskt. Hela skiten skall visst ha bandats på Area 51. =D

2009-07-21 @ 21:10:11
Postat av: al

Pierre:

Ja, jag kollade en hel del på det igår, speciellt om konspirationsteorin.

Där simulerade de hur det "skulle" sett ut om de varit i Nevadaöknen.

"- Skuggorna faller inte parallellt och man ser inga stjärnor på fotona på jorden heller!"

Kanske för att de var där och hade en stark strålkastare som enda ljuskälla?



Så du tror inte heller på det alltså?



al

2009-07-21 @ 21:19:25
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

Nä, jag e relativt skeptisk till det där faktiskt! De saker som talar emot väger tyngre än de saker som tyder på att det verkligen skulle ha varit där känns det som.

2009-07-22 @ 05:50:56
Postat av: al

Pierre:

I see, I see.



al

2009-07-27 @ 01:11:08
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0