Tillbaks på ruta ett

Utgångsläget, sängen dvs! =) Usch, jag klev upp kvart i sex i morse, skulle hinna med 0720bussen. Fick skjuts ner till stan av mamma och åkte redan 0630. Trött som ett as, jag kom inte ens hem igår förrän runt tolv.

På tolv timmar hann vi med att åka till Helsingborg och köpa möbler av en Blocketförsäljare som var lite för rik och lite för pedantisk för sitt eget bästa ... (Vaddå "avundsjuk", jag fattar inte?) Sen blev det en blixtvisit över sundet. Handlade det som föräldrarna önskade, det jag själv tyckte såg gott ut, vi hann skratta gott åt danskarna och sen över igen. Allt på en timme. Vi kom fram till att danskarna inte har ett utvecklat språk. De har kvar babyjollret fast i mer aggressiv variant. Vi drog upp scenariet att två bebisar, som precis lärt sej sitta, men inte prata, sitter med varsinn plastleksak mittemotvarann i blåa sparkdräkter. De har hunnit bli så socialt utvecklade att de ändå för en verbal kommunikation med varandra.
- "Joller, joller, joller!" säger bebis 1.
- "Joller, joller!" svarar bebis 2 och slår med sin plastleksak i golvet.
Bebis 1 ger ifrån sej ett lyckligt, högfrekvent läte och börjar också slå med sin leksak i golvet.
Så kom vi fram till att danskarna är!

På färjan tillbaka till Sverige kom vi också på hur en rullstolsburen person som har lite svårt att besöka nöjestfält och åka karuseller, ändå skulle kunna få uppleva en kittlande mage. Bara ta sej ombord på en båt, se till att det är rejält med storm den turen. Sen är det bara att -"Look, no hands!" och åka med.

Efter Helsingborg fortsatte vi neråt landet för att besöka en möbelaffär och dryga ut lasten från tidigare den dan. IKEA deluxe, typ. För att bli anställd där måste man ha ett efternamn som visar att man är av adlig börd och bära smycken av högt värde. Däremot behöver man inte vara så bra på svenska skriftspråket. Det går bra att skriva Ekspedition nummer 71371, istället för Expeditionsnummer 71371. <))

Sen då var det hemfärdsdags, mitt i snöstormen! Shit, trodde aldrig vi skulle komma ur Skåne. Men, nu är jag i Moheda, med en surrande dator och en spinnande katt i sängen <3. Tänkte ägna mer tid åt kissen nu, sen ska jag sova ikapp mej lite.

Kommentarer
Postat av: hanna

Tackar för hjälpen =) Jag fick till och med ändrat bakgunden, men de där med typ som snöflingorna fattade jag inte:P men tack så mycket för hjälpen!!

2009-02-20 @ 21:13:06
Postat av: hanna

allt tack vare dig ju :) ska försöka fixa lite till nu haha, :)

2009-02-20 @ 23:37:17

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0