Håglös

Jag har tusen saker jag vill och borde göra, typ stryka, diska, laga och äta mat, kolla på en bra film osv. Men jag har ingen lust. Jag har inte ens tänt lampan trots att det är alldeles för mörkt här inne.
Jag har gjort två vettiga saker idag: gjort mej iordning för att kunna möta den stora världen utanför och lagat frukost. Det blev pannkakor, men för sent egentligen. Blev liksom lunch tillslut, halv ett, innan jag fick tummen ur tvåan och började grädda dem... =/ Jag är inte alls bakis, inte deppig, utan bara sådär söndagsseg.

Det snöade igår. Jag vet, jag var där. Det gjorde mej blöt om ben, fötter, ansikte och hår. Hade jag fungerat normalt hade jag stannat kvar på festen så länge den höll på, men jag tyckte att jag behövde rensa hjärnan lite genom en promenad genom Markaryd mitt i natten. Tänkte att jag då skulle komma på vad det är som tynger min själ. Det gick inte bra, jag var precis tom i huvudet! Det enda jag gjorde var att gå, stå och sitta på strömmen i ån, gå lite till. När jag efter nån timme insåg att detta inte gav mej nåt annat än ett par nypor frisk luft, gick jag tillbaka hem.
Nej, förresten, jag gick inte hem. Jag gick upp till allrummet och kollade på Lejonkungen tillsammans med en klasskompis.
Sen gick jag hem.

Kommentarer
Postat av: Pierre

Ingen hit med snö.

Efter igår kanske jag har svaret på vad som tynger dig för det tynger mig...Caroline af Ugglas =D!

Planerar o spana in reprisen av melodifestivalen nu 19.40...förhoppningsvis går hon inte vidare i den ;)

2009-02-08 @ 18:49:26
Postat av: al

Näe, verkligen inte. Kallt, blött och halt.



Hm, jag vet inte, jag visste ju inte att hon skulle vara med innan igår, tror inte att det är därför...



Ja, man kan ju alltid hoppas, men jag har aldrig lyckats ändra på nåt via repriser. Lycka till!



al

2009-02-08 @ 19:30:00
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

Nä, det sket sig...hon gick vidare där också. Däremot så hade killarna i Scotts andra kläder på sig :D!



Du missade inte På spåret i fredags väl? After shave stod ju för de musikaliska inslagen då. Har fått för mig att du gillar dem. =)!



2009-02-08 @ 21:40:25
Postat av: al

Åh, fan! Men de kom inte direkt till Globen för det?

Pratade förresten med min far idag, han förklarar sej oskyldig till hennes framgång igår! X))



Nope, det gjorde jag inte. Mmm, After Shave in maj hart! <3 Men det saknades en Jan, undrar var han höll hus...

Det var fan ett svårt avsnitt, jag kunde typ bara "fuga".. =)



al

2009-02-08 @ 22:01:37
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe, jaså? Han var oskyldig alltså...Då ser jag ingen annan rimlig förklaring till hennes framgång annat än att hon måste ha mutat sig till den :D!



Jan var väl med i det första numret de körde även om kameran var blygsam med att fånga upp honom.

Nä, jag var inte heller särskilt framgångsrik i fredags...Natriumklorid och retardera kunde jag samt låtarna som framfördes i slutet (även om jag också sade Ebba Gröön) men i övrigt satt jag mest som ett frågetecken =D

2009-02-08 @ 22:53:43
Postat av: al

Jess, det sa han, och jag tror på det. Han skulle nog inte telefonrösta om det så var på mej... =)



Nope, det var inte han. Nån inhyrd.



Mm, just det saltet. Jag kan inget om progg, men jag tyckte det var konstigt att de sa Ebba Grön, eftersom det är punk. =)



al

2009-02-09 @ 00:57:58
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: glenndinvänn

Vi har en jättetrevlig ny kurator här på skolan



du kanske ska prata lite med henne :)

2009-02-09 @ 13:03:37
Postat av: al

Glenndinvän:

Mm, mja... Jag är inte så mycket för att prata om mej själv med främlingar. Inte nykter iaf...

Jag känner att jag vill klara ut det här på egen hand, jag kommer bli en starkare människa då.



I vilket fall som helst så vet jag inte vad jag ska prata om... =/



al

2009-02-09 @ 15:26:17
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: glenndinvänn

har du ont i en tand så lagar du inte den själv eller hur? sånt lagar man inte själv?



har man lite ont i själen så.. då helt plötsligt ska man laga det själv, och man vet ju inte ens vad som är felet :)

detta är deras område, gå dit lyssna på henne, verkar hon vettig, prata med henne, hon fixar mkt

och det blir knappast värre genom att prata med någon.



finns ju filmstjärnor som betalar multum för att få prata ut. här är det gratis :)

win win situation :) lr hur?





2009-02-10 @ 07:58:05
Postat av: Marsha

Marsha-sjukan: Sitta sent uppe på nätterna, lyssna på pampiga ballder och gråta=)

Du behöver inte säga så mycket. Jag finns där iallafall..

2009-02-10 @ 13:57:08
URL: http://marshas.blogg.se/
Postat av: glenndinvänn

men vill du prata med någon helt lost,, så e jag här:)

2009-02-10 @ 22:52:04
Postat av: al

Glenndinvän:

Jag är tacksam för alla råd, men känner verkligen att det inte är min grej. Det går över tillslut, det har det gjort förut =)



al

2009-02-11 @ 16:51:28
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0