En (nästan) heldag i Växjö city

Tjohoo! Det är lillelördag och den konstigaste med denna natten är att det ligger en trädgårdsslang i min mammas badkar!
Jag har spenderat den sena kvällen tillsammans med Jojje. Vi gick till Pauze och ölade lite. Najs som fan!
Dagen hade ju pågått lite längre än så . Vid tvåtiden på eftermiddan tog jag den halvmilslånga promenaden till stan. Dvs kom jag dit ~50 minuter senare. Hade kanske tagit kortare tid om jag genat över isen, men sånt vågar inte jag om det så varit bottenfruset.
Jag handlade det jag skulle på Åhléns och grönbolaget, hälsade på receptionisten på min gamla körskola som jag lovat. Hade lite dötid så jag slog ihjäl den på min mosters jobb. Skaplig utsikt!
 Klockan kvart över fem gick jag på sen lunch/middag med Th. på kinesrestaurangen på ovanvåningen. Spoon Thai eller nåt sånt heter de. <)) Det var hur mycket gott och trevligt som helst! Och de sparade inte på sockret! =)

Efter stadsbesöket gick jag bara halva vägen hem, gick till min moster för att hämta min alkohol som jag skulle förtära senare på kvällen. På vägen dit gick jag förbi ett hem som inte riktigt förstått vad Tjugondag Knut innebär ...

Jah, medan jag är igång och laddar upp bilder kan jag ju lika gärna visa upp en (mörk) bild på dippbordet hos Lina i lördas. Även på en av de sura C/K-arlssondrinkarna. =)

Imon verkar det som att jag kanske ska följa med Jojje till Helsingborg, därmed Helsingör. Har inte varit i Danmark sen (*kollar Roskildefestivalbroschyren*) 2005. Köpa alkohol, säger hon, men vad fan ska jag handla? Jag är ju den mest velige personen i historien. Jag ställer klockan på 0600 och ringer pappa om han behöver nåt. =)

Nä, om man skulle sova lite innan man kliver upp imon... Trött som ett as ...

Kommentarer
Postat av: al

Pierre:

Nja, det är ju ett litet plagiat på "Här Är Ditt Liv" ... Tycker att "Boston Tea Party" är snäppet bättre.

Men har aldrig skrattat så mycket åt Runar!



Jah! Så anklagar de Galenskaparna att stå för den låten. Hemliga Byrån, thank you... =)



al

2009-02-19 @ 02:47:20
URL: http://aljohansson.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Marsha

For hilvede AL! Vad ska du göra i Denmark?!



Nu är du allt nyfiken. E eller O har du hört en hel del om..tänk längre..;)

Al-sjukan och Marsha-sjukan har samma symtomer. Jag kanske trots allat har blivit smittad av dig ;)

2009-02-19 @ 03:37:11
URL: http://marshas.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0