Auditionträning

Det är dags att börja se in i framtiden, söka högre utbildningar. Därför har vi nu börjat träna inför auditioner; sång, dans och drama. Vi smygstartade med det på baletten förra veckan. Läraren visar en kort koreografi en, max två, gånger och sen är det bara att härma. Bara och bara, det är ett skithögt tempo, men då det låtsades vara tre intagsplatser så var jag den enda som fick en plats! =)) Ja, inte om det hade varit till en ren dansskola, för jag gjorde inte riktigt rätt. Men jag blev glad iaf, har levt på det nu hela veckan. <)

Idag började vi på sångdelen, vi fick välja en låt som vi tyckte kunde passa oss och så ska vi lära oss arbeta med text och mimik. Auditionträning, helt enkelt.

Idag har jag varit rätt nere, knappt nån ork alls efter dansen. Danslektionen var väldigt underhållande! Vi gjorde vinterrevyn extra light! Nåt litet danssteg från varje nummer på typ en minut, jätteskoj! <))
När jag kom hem åt jag ett vaniljhjärta och nu är jag glad igen! =) Får se hur länge det håller i sej. Jag har väckt min fikagen igen. Hemma i Växjö fikade jag skitofta, sen när jag flyttade hit så hade jag inte riktigt tid med sånt, trots att det fanns ett kondis. Var på Heléns Coffehouse i lördags, igår, ska dit imon ... Herre gud, man måste ju sponsra lite om man vill ha det kvar! =) Bilderna visar Fridas och mitt besök igår.

Jag har fått som förslag att jag kan lida av järnbrist, att jag därav är trött och pga det, ledsen. Så nu ska jag nog gå ut och hitta en lämplig lyktstolpe att snaska på. Kommer jag inte på lektionen imon är jag förmodligen kvar där ...

Kommentarer
Postat av: Pierre

Du får ta dig ett järn helt enkelt ;)!



hehe, nä den va kass! Du får se till o trycka i dig mycket gröna grönsaker; broccoli, persilja, spenat osv. och järn ifrån kött är lätt för kroppen att ta upp. Dricker du ett glas apelsinjuice till eller på annat sätt ser till att få i dig c-vitamin i samband med måltiden så stimuleras upptaget ytterligare =)! Lite har man lyckats snappa upp efter 2,5 års studier :)!



Vad har du valt för låt förresten?

2009-02-11 @ 22:03:14
Postat av: al

Usch, så många järn av den sorten jag tagit... Har bara gjort saken värre...



Oj då, vad har du pluggat till i 2,5 år? Kocklärling?



Tja, valt och valt. Det blev Hopelessly Devoted To You, i brist på annat... =) Har jättesvårt för sånt.



al

2009-02-11 @ 23:44:57
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

hehe, nä inte riktigt men näringslära ingick ju som en del i programmet Biomedicin inriktning Fysisk träning. Valde sedan även att läsa Tillämpad näringslära. Har dessvärre glömt av det mesta men lite kunskap finns visst sparad =)



Olivia Newton John alltså. Jo men det låter väl helt ok =)

2009-02-12 @ 11:07:21

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0