Lucka nummer tretton

Jag har kommit ifrån stora staden och sitter i lilla byhålan. Det är luciadagen och det faller snö. Idag har jag inte hunnit med så mycket, det var liksom bara att stiga upp, äta frukost, packa och åka bil. Det var mer fart igår tycker jag =) . Upp tidigt, stryka kläder, dammsuga, skura och diska innan besöket hann fram. Sen blev det lite fika, bort till Systemet för att bygga upp ett lager, bort till Netto för att bygga upp ett annat lager och sist bort till Willys för att fortsätta bygga på det andra lagret. Det snöade hela eftermiddan, stora blöta flingor.
Efter allt inhandlande blev det pizzaförtäring och sen femmans spårvagn till Liseberg. Min far hade aldrig tidigare åkt spårvagn i Göteborg och jag fick vara med att bevittna denna jungfruresa.
Den gick gallant, om än packat med folk, men vi fick iaf sitta hela vägen.
Lisebergsbesöket får bli ett eget inlägg lite senare.

Efter spårvagnsresan tillbaka hem hände inte så mycket mer, vi satt i köket och drack öl, åt skumtomtar och lyssnade på radio och på youtube, jag presenterade de andra för webb-Anden I Flaskan som jag ska göra här också så småningom. Han är jätteläskig!

Nu är jag sugen på godis och jag vill baka lussekatter.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0