Lucka nummer tjugotvå

Så blev morgon till förmiddag väldigt fort. Det blir visst det när man inte bara ligger och stirrar upp i taket utan har kontakt med någon på andra sidan telekabeln. Första smset kom 1008 från Therése och berättade det senaste om juldagen och så blev det ett par stycken till sms som vi växlade fram och tillbaka mellan varandra.
Sen tog vi ett litet uppehåll eftersom hon dels är på jobbet och dels fick i uppdrag att blanda in ytterligare en part i samtalet, vi får se när hon åter vänder uppmärksamheten till mej.

Strax efter det senast sända meddelandet hördes det, inte bara en vibration, utan flera efterföljande från min ljudlösa mobiltelefon. "Vad fan nu då?" hann jag tänka och kollade displayen. Chifen minsann ville att jag skulle trycka på svara.
Han hade jobb till mej imon, jag sa ja direkt. Det finns inga alternativ, men hur ska jag lyckas knö in Tomten Är Far Till Alla Barnen och Jul Jul Jul innan julafton? Som jag planerat tidigare skulle det vara filmkväll hos pappa ikväll, imonkväll skulle det vara Bingolottos uppesittarkväll, den går ju inte att förskjuta.

Antingen får jag åka till pappa idag, kolla på filmerna som tänk och sen åka tillbaka till stan imon förmiddag så jag hinner komma in till jobbet, för att efter jobbet åka till pappa igen.
Eller så stannar jag i stan tills jag slutar jobbet imon och skjuter fram det traditionsenliga filmtittandet ett år. Hemska tanke, det förstnämnda får det bli!

Dags att kolla busstider!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0