Lucka nummer tjugo

Så, nu har jag i förväg lagt upp alla bilderna jag ska ha i inlägget, nu är det dags att skriva lite också. Tjugonde december har det hunnit bli, det är fan inte klokt. Det är inte okej att dagarna går så fort!

Idag är det iaf söndan innan jul och det innebär för min släkt att det är samling ute i skogen där min farfar en gång bodde. Mitt ute i ingenstans, gpsen slutar identifiera vägarna för länge sen =) ! Det är alltid lika svinkallt om fötter och näsa och detta året bjöd på en massa kall snö. Riktigt idylliskt vinterlandskap, det knarrade bra på den obligatoriska promenaden runt i markerna. Vi har fortsatt gå rundan trots att det inte är nån som hugger julgran längre, eftersom farfar inte längre äger skogen.

Efter promenaden anser vi oss vara förtjänta av mat i form av grillad korv med bröd och julmust. Det är främst då man känner av kölden, man står stilla och man måste ta av sej vantarna. När alla är belåtna kan man få gå in i stugan och tina lite vid den glödheta kaminen. Jag brukar bli sittandes kvar som eldvakt medan resten av gänget frivilligt ger sej ut igen för att tävla om pokalen i Linnevik Open. Det är alltså en golftävling med ett vandringspris som pågått sen 2003, en relativt ny tradition, som iår togs hem av min farbror.
Jag som ickegolfare sitter hellre med fötterna så nära kaminen det går utan att eldsvåda uppstår. Det droppar in en släkting efter den andra allt eftersom de åker ur tävlingen.
En stackars geting hade kvicknat till av värmen inne i stugan, märkligt. I december!

Så blev det julfika, jullåtar med ukulelekomp och så tittade även tomten förbi innan hemfärd. Tomten kommer aldrig in, han kikar in genom fönstrerna och påminner alla om att han kommer om X antal dagar, då det är julafton. Om det var nån som glömt det =) .

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0