Lucka nummer sexton

Alldeles nyss fick jag, via en blogg jag följer, reda på att idag är årsdagen för jordskalvet södra Sverige fick vara med om. Jag minns fortfarande den morgonen vid sextiden då jag vaknade av att sängen och porslinet på mitt rangliga bord skallrade i takt med jordens vibrerande.
Jag minns att alla jag pratade med hade som första tanke att tåget spårat ut, medan jag själv tänkte först jordbävning, men när jag kommit ur mitt sömniga yrande tänke jag att tåget vore mer realistiskt.

Årets 16e december har inte varit lika unik och dramatisk, inte för min del iaf. Det har tagit mej tre timmar att äta frukost för att jag samtidigt har pratat en massa i telefon. Det började med viktiga samtal med en massa information. Så småning om kom vi in på en massa samtalsämnen som inte rörde flytt alls, riktigt chic-chat. Jag tror att Marsha tycker det är tråkigt att åka tåg ... Omg, vad den kvinnan kan prata i telefon!
Det senaste samtalet bröts av nån anledning, dålig mottagning kanske, och nu är det bara jag och katten =) .

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0