Let the countdown begin!

Så var det då tillslut december och den allmänna nedräkningen har satt fart. Massor med lucka 1 har och kommer öppnas idag och julkalendern har haft sin premiär.
Jag har öppnat min lucka, och jag har tom kollat på första avsnittet av julkalendern. Verkar inte vara nån höjdare iår heller.

1a december, den första kalendervinterdagen. Och naturen verkar kunna kalendern, för helt plötsligt var det is på alla gamla vattenpölar, det var minusgrader och vinter i luften. Detta har hållt i sej hela dan, solen har skinit och det har varit underbart väder inifrån sett.

Även radion har velat mej lite väl idag. Så fort jag stoppade lurarna i öronen innan avfärd till skolan i morse fick jag höra slutet på Penny Lane, och när jag efter avslutad skoldag gjorde samma aktion med hörlurarna spelas Get Back på slutspurten. Mm, Beatles <) ...

Även idag fick jag ett chockbesked. Det stepp"steg" jag under lång tid kallat "wings" heter inte det. Pullback är dess rätta namn. Jag måste framstå som en väldigt förvirrad kvinna utan koll på nånting.

Festens pant är pantad och ingredienser till mitt och Marshas, sen länge, planerade lussekattsbak är inhandlat. Wee!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0