Dan före dan - en uppesittarkväll

Jag ligger i sängen, ganska pigg ändå för att ha hållt igång så pass som jag gjort. Trots att jag inte började jobbet förrän ett så var jag tvungen att ta 1105bussen. Det innebar att jag klev ur sängen kvart över nio, jobbigt. Pigg var jag dock på förmiddan tills jag hoppade på bussen, fy fan, vad trött jag blev där. Måste varit dåligt med syre.

Jobbet, ja. Jag var stennervös, kom väldigt tidigt så jag kunde plugga på en massa koder och vad som fanns i julbladet. Det är alltid pinsamt att veta mindre än kunderna =/ .
Det gick ändå rätt bra att jobba, jag diffade med 50 öre efter kassaräkningen, helt okej för att inte ha jobbat på ett halvår =) ! Men att strecka är ju idealet.

Efter jobbet blev jag hämtad av pappa och vi åkte hem till honom. Han bryter ner mina julkänslor, medvetet eller inte. Han har bestämt sej för att inte klä nån gran iår, han ville absolut inte smaka på några lussekatter fast han visste att jag sparade en påse just för ikväll, han köpte ingen bingolott till sej själv iår och vi som alltid suttit med Bingolottos uppesittarkväll och kryssat tillsammans. Igår gick han ju och la sej mitt i Jul Jul Jul (vi kollade dock klart på det han missat ikväll, när fjärde krysset var löst) .
Jag gillar inte utvecklingen. Idag frågade jag hur dags vi skulle ta promenaden i elljusspåret så svarade han:
"- Där går det ändå inte att gå, det är så mycket snö. Och det var ju bara förra året vi gick där."
Det var det inte, vi har gått där massvis med julaftnar. Och det lär ju vara upptrampat vid det här lagret!

Jag fick mitt efterlängtade fotbad idag iaf! I en skurhink doppade jag i mina stackars skankar som varit med mej på arbetet och allt. Det var skönt. Och så åts de första bitarna av årets julskinka. Det var gott.

God Jävla Jul på er!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0