3e advent 2009

I kylen och skafferiet finns de ingredienser jag behöver för att baka lussekatter. Vad hindrar mej från att starta ett lussebak denna lussedag? Jag vet inte det svaret, jag ska nog bara skriva lite och sen tar jag tag i det.

Liseberg, ja. Oh, vad glad jag var hela tiden där! Delvis för att det hade snöat på dan. Dessvärre slutade det på kvällen, det hade inte gjort nåt om det snöade inne på julmarknaden för det ökade julkänslan. Jag köpte lite julklappar, drack varm choklad med vispgrädde, kollade på bondgårdsdjuren på Nordens Ark, spanade in när årets GöteborgsLucia korades, värmde händerna vid "grillarna" som stod utplacerade lite var stans och så åkte vi upp i Utsiktstornet! Så jävla mäktigt och helt rätt tid på både dygn och år att göra det!

Fick ett telefonsamtal för ett litet tag sen från Marsha the Roomie. Hon hade fått svar från en lägenhetsannons, allt verkar vara perfekt om vi bara fick ner hyran lite, lite och dessutom får tillgång till bostadsbidraget! Eftersom jag sitter över 20 mil ifrån får hon ensam åka och kolla på den. Jag håller tummarna.

Detta inlägg avslutar jag med lite bilder från utsiktstornet och dagens tre brinnande ljus.
Lusse lelle, lusse lelle, elva nätter före jul.

 



Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0