Vad mycket det är

Imorgon händer det mycket. Vi åker till Bjärnum som vanligt, väl där ska vi kunna en diagonal både från höger och vänster, en koreografi, tenta av en rap och en låt, spela in en låt i studio och så ska jag läsa upp min monolog inför klassen. Det sista fick jag reda på idag.
Efter min förra monologträning kunde jag bara de fyra första raderna och visste inte riktigt vad jag skulle göra med den. När jag hade träning idag blev läraren imponerad, jag tyckte ju att jag bara lärt mej texten! Hon ville absolut att jag skulle visa upp den imorgon, hon trodde att jag måste ha övat jättemycket.
Nja, övat och övat, jag hade tänkt hela tiden hur jag skulle betona och röra mej, men det verkar tydligen räcka =) !

Jess, på torsdag åker vi till Göteborg för att på fredan genomgå den första, men förhoppningsvis inte den sista, auditiondan på Performing Arts School. Dock är realismen mej hack i hälarna och jag tror mitt besök kommer bli kortvarigt. Men jag har större problem. Jag vet inte var jag ska förvara min kropp nattetid, åker jag ut innan min chaufför; hur ska jag komma hem, och eftersom föraren planerar att stanna kvar i Götet tills nästa skolas audition, Balettakademien; hur ska jag komma tillbaka till stan? Tåget kommer bli dyrt, dyrt.

Men det är minst tre dar tills dess, jag fokar på onsdagen just nu. Inspelningslåt, monolog och väntan på att Frida ska ringa så vi kan gå och öva på dans och tenta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kommer säkert gå bra i Götet! Se till o visa på självförtroende o framför allt ha kul =)!

Vilken låt har du valt att spela in i Bjärnum förresten?

Lycka till med allt!

2009-04-21 @ 22:50:23
Postat av: al

Anonym:

Ja, det kommer gå skitbra, för somliga! =))



Jag hade tänkt ge mej på Ike&Tinas River Deep Mountain High, får se(/höra) hur det går.



Tackar för det!



al

2009-04-21 @ 23:07:30
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

Jaså, namnet mitt försvann visst där ja...aja! Det låter som ett bra låtval för din del! Tror det blir kanon =)! Vill gärna ha ett ex av den där samlingsskivan ni spelar in sen...hade varit kul att ha =)

2009-04-21 @ 23:24:00
Postat av: al

Pierre:

Ja, jag gjorde en snabb matematisk överslagsräkning och kom fram till att det kommer bli väldigt många ballader på den skiva. Då kände jag helt enkelt att jag skiter i Bright Eyes och tar en lite mer upptemp.



Ja, det ska väl gå och bränna en om inte annat. Så invecklat tror jag väl inte att det blir så det blir kopieringsskyddat! =)



al

2009-04-21 @ 23:38:03
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

hihi a, men du e nog bättre en mig :) kan inte spela någonting x)

2009-04-22 @ 18:18:30
URL: http://moaolssons.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0