TV-inspelning

Igår bar det då av till Sveriges tredje stad, i bilen sitter Pierre, Emelie, Emma, Marsha och jag. Det var underbart väder, helt perfekt dag. Vi stannade till vid ett Gyllene Svanen så vi fick i oss nåt att fylla ut magsäcken med.
Fortsättning till Malmö och vi får en feting till BMW i filen bredvid oss. Sketsnygg sportbil, och i den en sketsnygg snubbe med solglajjor. Vet inte hur det egentligen kom sej, men vi började köra om varann och vi började fotografera och kolla upp regnumret. Vi vet vad snubben heter >))

Han skulle till Malmö, precis som vi, men inne i stan for vi åt varsitt håll. Vi headade mot Malmös nya landmärke, den vridande bålen, Turning Torso. Faktiskt första gången jag varit vid byggnaden.

Då var vi framme vid Skånes Dansteater där inspelningen av Grillad förekommer. Det var faktiskt ganska pinsamt, vi går fram till en dörr och rycker i den, men den är låst.
- Jaha, nähe? Finns det en annan dörr kanske?
Då säger mannen som sitter utanför på en bänk och röker vilken kod det är till dörren. Det var studiomannen Henrik von Zweigbergk, känd från Melfesten. <))
Så, vi kom in, men fattade relativt snabbt att det inte gick att lösa ut några biljetter innanför de dörrarna. Vi hade kommit, så att säga, back stage!
- Öh, jaha, vart ska vi ta vägen nu?
 Det hade ju varit ännu pinsammare att gå tillbaka ut till studiomannen, som nu också gästades av Mårten Andersson ute på bänken. Vi frågade oss fram och vi fick ta en liten genväg ut till foajén där biljetterna kunde lösas ut. Och titta, en ingång till, bara en liten bit bort från den vi gick in i istället!

Vi gick ut i det vackra vädret igen. Och vem står nu borta vid VIPingången, mycket upptagen med en mobiltelefon? Jo, kvällens huvudperson i Grillad, Christer Björkman. Ibland blir jag skitförbannad över att jag inte har zoom på stillbildskameran men på videokameran! >( Jag lovar, det är han!

Inne vid scenen roades vi av Simon Svensson, jättesöt <), och sen drog inspelningen igång. Det gick mycket snabbare än jag väntat, knappt några avbrott eller omtagningar. Och vi flickor var fantastiskt roade av vissa av ståupparna, vi lär höras den fredagen det sänds ... =O  Speciellt när en av komikerna nämnde Thorleifs och när Christer sa nåt elakt om Henrik.

Jätterolig dag igår! Dock blev det lite sent, vi stannade till vid Max på hemvägen, skitlång kö då alla Löddeköpinges ungdomar/raggare tydligen hänger där på torsdagkvällar ... Sen övade jag och en klasskompis på hans auditionlåt jag skulle spela till idag, blev klara 0015, jag själv gick inte och la mej förrän 0130, klev upp idag 0630 för att ha tid till att öva på alla tre låtar jag skulle kompa. Som sedermera blev fem. =)

Ah, nu ska jag, trots varmt och soligt väder, lägga mej och sova en stund.

Kommentarer
Postat av: Marsha

Kan avsölja att jag har halva inne på bilisten ;)

2009-04-03 @ 14:53:13
URL: http://marshas.blogg.se/
Postat av: Pierre

hehe, ja, det var ju inte min idé att vi skulle börja köra om varann iaf :D Det var påtryckningar från andra som var den bidragande orsaken till det. =D



Undra hur mkt man kan få för en portkod nuförtiden =)! Den var nästan i simplaste laget iofs.



Har kommit fram till att jag önskar mig en egen roast i födelsedagspresent till nästa år. Jag är nog ett rätt gynnsamt grilloffer...finns en del o ta av där. Skulle t.om kunna skriva manus själv ;)!

2009-04-03 @ 16:13:23
Postat av: Anonym

du tycker alltså det, får väl lyssna på dig då :D

2009-04-03 @ 19:33:11
URL: http://sanija.blogg.se/
Postat av: al

Pierre:

Haha, du ville det nog också! Lika bra att erkänna! =P



Ja, det var jättekonstigt! Men är de så de byter varje vecka så får du nog skynda på att lägga ut en annons, det är snart måndag igen X))



Hehe, najs! Vilka grillare skulle det vara då? Du får väl ge önskelistan till Tomas Järvheden nästa gång du träffar honom! =)



al

2009-04-03 @ 19:43:22
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

hehe, nä tanken var väl att mina kompisar, dig inkluderad skulle få ta hand om själva grillandet ;)! Kunde inte låta bli o skriva ner en roast av mig själv...blev väldigt kul och med väldigt mycket självdistans samtidigt som allt är faktabaserat:D!

2009-04-04 @ 00:19:41
Postat av: al

Pierre:

Haha, men jag är inte så bra på att vara elak mot de jag tycker om ... Men använder jag ditt manus behöver jag ju inte ta nåt ansvar! =))



Konstig du är och vill bli dissad av dina vänner på din födelsedag! X))



al

2009-04-04 @ 00:39:32
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

hehe! Henrik Schyffert var ju först med det i Sverige! Han önskade ju sig en roast på sin 40-årsdag och det var väl där nånstans intresset för o göra tv av det här föddes.

Men det skall ju inte bara vara elakt...det skall ju göras med hjärtat ;)!

Och som utsatt offer får man ju chansen o ge igen på slutet, hehe =D!

2009-04-04 @ 12:50:43

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0