Bio

Vad gammal jag känner mej, både fysiskt och psykiskt. Att kliva upp 0500 för att gå till jobbet är ju vuxet bara det, att sedan vid andrefrukosten tänka på vilka det är som fyller arton nu för tiden gjorde mej ännu äldre. 91orna! Ah, jag fick åderbrock och lårbenshalsbrott av bara tanken.
Och när jag ser tillbaka på denna helgen börjar jag fundera på vilka jag ska skriva i mitt testamente. Jag har nämligen lagt mej och somnat både fredag kväll och lördag kväll innan midnatt. Jag vet att jag hade hållt igång sen fem, men jag somnar i princip aldrig innan 0100 oavsett antalet vakna timmar. Det gör jag inte ens på vardagar!

Ja, eftersom jag var i säng runt halv elva kanske ni förstår att jag aldrig träffade Maja igår. Vi kom inte på vad vi skulle göra.
Ut på krogen Hon skulle ta bilen, skitkul att vara nykter på krogen liksom. Jag hade ju inte druckit nåt heller om inte hon gjort det.
Käka på restaurang Hon skulle äta påskmiddag med sin familj. Hade inte fått plats med så mycket mer. Och jag som är en sån sällskapsmänniska och anpassar mej efter omgivningen, hade inte heller ätit nåt.
Fika Vi kunde inte tänka oss att något fik alls hade öppet efter klockan 18, ännu mindre på påskafton.
Gå på bio Åter igen påskafton. Sista bion gick runt 1700.
Gå på fest Maja hade fått en inbjudan till en hemmafest, men så var det det där med nykterheten igen ...

Jess, vi sköt upp det hela till idag istället. Vi bokade plats i biosalongen till Slumdog Millionaire. Hoppas på en najs dag idag.

Kommentarer
Postat av: Jossan

sv: Ja, haha. Jag antar att man måste ha det i blodet eller något ;)

2009-04-13 @ 01:36:36
URL: http://themonkeylost.blogg.se/
Postat av: Jossan

haha! sant. Å andra sidan ska man nog inte hoppas på en olycka för den sakens skull!;)

2009-04-13 @ 02:21:26
URL: http://themonkeylost.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0