Try again

Jah, då tar jag då tid till mej att försöka återberätta helgen som var.
Fredag:
Åkte hem för första gången sen Mohedadagarna och på tätortsbussen hem-hem drabbades jag av en salig känsla, speciellt när jag åkte förbi jobbet.
Väl hemma blev det mycket att göra, baka tårta, duscha, allmänt iordninggörande och sen kom mina gäster Th. och Lina. Fick en kokbok i födelsedagspresent, precis som jag önskat mej! =)
Förfest hos mej och bussen ner till Grace, där jag inte varit sen hösten -06. Tiden går och vi med den... Jag var lika poppis som i Markaryd, hade, om jag velat, kunna välja mellan fyra killar. En kille i vit tröja som dansade med mej i It's Raining Men, ställets enda 40-åring som sa att jag luktade gott till sin yngre vän när han stod precis bakom mej när jag dansade (när jag hörde det dansade jag kvickt vidare =O ), en snygg kille med ärrigt ansikte som började pussa mej på halsen och i nacken. Han frågade om jag kände Joel. Nej, det gjorde jag ju inte och då sa han:
- Okej, vi ses sen! och så dansade han vidare.
Och, så Raul, som han presenterade sej som. Han kom fram efter att ha spanat in mej ett tag (ja, jag såg honom allt).
- Du är skitsnygg och har movsen, vill du ha nåt att dricka?
Ja, det kunde jag ju inte tacka nej till, jag bad om en After Eight och fick den, dock som shot, det gillade jag inte riktigt, men god vad den!
Th. kommer då fram och talar om att vi måste gå till bussen, vilket jag förmedlar vidare till Raul.
- Jasså, fick du det du ville nu?
- Ja, svarade jag som trodde att han syftade på om det var rätt drink (*blåst*)
- Okej, stick då!
Det gjorde jag. Detta var den roliga delen av kvällen, det finns en motpol. I form av två små, sönderblonderade fjortisar. Så fort de såg oss kom de överens om att resten av kvällen hela tiden "dansa" på oss med ryggar, axlar, armbågar och händer. Jag fattar inte att de orkade, men de ville väl att vi skulle klå upp dem så de kunde anmäla oss och ta ut skadestånd. Men man kanske ska se det som att vi var de största konkurrenterna på dansgolvet, en komplimang! =)
Lina sov hos mej. Så här snygg var hon morgonen efter <)) Ingen direkt smickrande bild, hon som är så jävla söt! Men var tvungen att ta kort på "hornet" i huvudet.

Lördag:
Jag var hemma hos min moster och kusin på kalas. Det var sjukt trevligt, åt och drack och bläddrade i en skokartong med gamla foton mellan 70- och 90-talet. Den här bilden hittade jag på mina föräldrar, jag gissar att den är tagen på sommaren -86, för mamma har min nya favorittröja på sej. Det står "Ring maj sen", citat ur Macken. Men den tröjan verkar inte finnas kvar i denna verkliget, för det kollade jag upp på ...

Söndan:
Kvart över tolv, natten till söndan, tog jag, med all min packning, bussen till Moheda, pappa och katten. Vi kollade på film till klockan fyra, det bjöds på en musikDVD med ABBA och Beck-Mannen på taket. När jag vaknat runt middagstid rotade jag igenom garderober, men hittade bara gamla gardiner och en massa barnvinterkläder. Upp på loftet, jag fick pappa med mej, gamla 80-talskläder hittade jag, men det verkade vara barnstorlek på dem också. Då gav jag upp, ledsen i ögat. Istället för Macken-tröja bars en låda med gamla EP- och LPskivor ner till TV-rummet. Mycket bra, men också mycket konstiga grejer i den, allt från Flamingokvintetten till Deep Purple, från fräckisvisor med diverse artister till Beatles. =)) Hehe, pappa frånsa sej äganderätten till en del av dem.

Såå, det var helgen... Nu ska jag ta en dusch och sen sova. Allt är stress... =,(

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0