Krank, ja!

Sen i fredags har jag med all min fysiska och psykiska styrka försökt att hålla en förkylning borta, med så många hjälpmedel jag kunde komma på. Men så inatt, den fega jäveln, när man ligger och inte är medveten om omvärlden så attackerar den. Jag har blivit förkyld!
Fan, jag hatar snor! Kan inte hantera det. Speciellt inte när man ska sova, antingen rinner det ner i halsen (uuä!!) eller ut ur näsan ner på kudden (uuä!!)... Folk i klassen är alldeles för närgångna när de är sjuka, jag vet precis vem som smittat mej!
Nu, med snytpapper i ena handen och näsdroppar i den andra, ska jag sova ett par timmar till fram till lunch. Har hört att vila är bra mot förkylning, vi får väl se när jag vaknar igen ...

Kommentarer
Postat av: detkallasvestibulit

usch hatar när folk inte håller sig undan när de e sjuka. var förkyld för typ 2 veckor sen, inte kul. krya på dej!



svar;

2008-11-11 @ 13:47:16
URL: http://detkallasvestibulit.blogg.se/
Postat av: detkallasvestibulit

svar; vet inte hur vanligt det är, finns nog ingen bra statistik på det där, de flesta läkare är ganksa okunniga och många får fel diagnos. en del får ingen hjälp/söker ingen hjälp å blir sen av med det å då kmr dem ju inte med i ev. statistik. men det är väl inte jätte ovanligt iaf. och ja vem som helst kan få det. (eller ja inte män ;))

2008-11-11 @ 13:48:48
URL: http://detkallasvestibulit.blogg.se/
Postat av: al

Glenndinvän

Jo, jag vet med det, men pappa har nog aldrig behövt spränga. Den kom ut av sej själv så småningom...

Aa, visst, förmodligen lät det just "KaaBoom!" X))



al

2008-11-11 @ 17:50:39
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: detkallasvestibulit

mm ja tkr med de e konstigt. tror de har att göra med att de e en sån "luddig" sjukdom, dvs. olika människor får de av olika anledningar, de går inte riktigt att se att man har de å olika behandlingar funkar på olika människor. sen är de ju en kvinnosjukdom och forskning, specialkliniker osv. har ju inte direkt prioriterats...

2008-11-11 @ 22:05:33
URL: http://detkallasvestibulit.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0