Hemma efter utgång

Japp, i tryggt och säkert förvar sitter jag i sängen med datorn som enda sällskap. Kvällen och dagen har varit lugn för min del.
Detta har hänt:
- Dagens första och största fråga var om jag klockan 0600 skulle duscha eller sova en halvimme till. (Snoozen it was)
- Försökt sjunga med i lucialåtarna vi repade på. På de högsta tonerna kom inte ett ljud fram...
- Suttit i en bil i en timme på väg till Halmstad för shopping.
- Hängt i Halmstad ett par timmar. (Hittade två par örhängen, en mössa, ögonskugga, makeuppensel, julklapp till pappa, ett navelsmycke, knästrumpor och min faster faktiskt! Hon stod i kön för att få sin ukulele signerad av Per Gessle)
- Åkte tillbaka från Halmstad. Vi fick faktiskt se en silhuett av en älg sakta promenera över vägbanan framför oss i mörkret. Resten av bilfärden blev vi omkörda.
- Kollade läget vid kyrkan, hur dags det var gudstjänst på söndag. Vad vi kunde utläsa var det klockan 1000. (Ja, jag ska gå i kyrkan, men för fan, det är ju första advent!)
- Jag gjorde mej i ordning på en halvtimme och förberedde mej mentalt på en grundning. Kapade alla mina naglar för att två av dem rykt under dagen, inte så snyggt med varannan lång och varannan hälften så lång... Sen ångrade jag att jag inte duschade på morgonen.
- Förfest och grejer uppe i allrummet. Jag fick ofrivilligt veta vem som åkte ur Idol, Biffen försökte övertala mej om att jag har nån slags talang för dans (ja, kärleksförklaring var väl kanske inte det riktiga ordet i förra inlägget...), folk blev fullare och gladare och kosan bar av mot
- Hotellet! Jag drack goda drinkar, fick dansa Sista Dansen, pojkarna i vårt sällskap hamnade nästan i slagsmål med en snubbe som två killar, helt oberoende av varandra, tyckte var dum i huvudet.

Så kan ett liv en fredag i Markaryd se ut!

Kommentarer
Postat av: Pierre

aj,aj...känner lite skuldkänslor över att jag förmodligen var en av de som avslöjade röstningsresultatet i Idol men glädjen saknade inga gränser när Mr. Palm åkte ur, särskilt inte med lite sprit i kroppen. På tal om det...inom loppet av en månad har jag nu varit ganska rejält packad inte mindre än 3 ggr...Mellan åren 2003 - 2007 kom jag väl kanske sammantaget upp i 5 tillfällen då jag drack (studenten inkluderad)...vet inte vad jag vill ha sagt med det...men kanske att jag träffat jättetrevliga människor så nu har det ju givits tillfälle =)!

2008-12-17 @ 00:28:03
Postat av: al

Jah, lite dålig stil! Men jag har kommit över det nu tror jag.. =)



Haha, från en gång om året till en gång i veckan X)) Välkommen till vårat skrumplevergäng!

Antar att det blir att tära mer på den på fredag?



al

2008-12-17 @ 22:48:39
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

hehe, faktum är att jag tagit på mig att agera chaufför på Fredag. Ansåg mig väl ha druckit tillräckligt för 2008...sen får det bli nya tag =)

2008-12-18 @ 18:41:47

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0