En helg av plågor

Lördagen började bra, var inte bakis alls, löste Melodikrysset och grejade. Sen la jag tillbaka mej i sängen klockan tolv för att kolla på ishockey och en halvtimme senare Doobidoo. Då satte helvetet igång. Jag fick nästan på en gång så ont i magen att jag inte ens kunde resa mej för att ta en värktablett. Jag låg och vred mej i smärtor och koncentrerade mej på att inte kräkas i tre timmar innan jag lyckades somna, så jag klev inte upp ur sängen igen förrän fem-halv sex. Då kände jag mej omtöcknad och groggy och i magen kändes det som dan efter jag fått en hård smäll. Och jag hade varken ätit eller druckit nåt olämpligt, jag råkar bara vara tjej... =,(

Min granne knackade på och undrade om jag började bli klar till maskeraden som var igår, men jag avböjde. Halv åtta gick jag istället upp till köket för att laga mina kroppkakor. "Tillagningstid: mer än 20 min" stod det i receptet. Och det stämde. Tre timmar senare kunde jag äta min mat! Det ska tilläggas att det var absolut första gången jag ens tänkt tanken på att göra mina egna kroppkakor, så det kan spela in lite.. =)
Men det gjorde inget, för jag var egentligen inte så hungrig. När jag kom ner gick jag och la mej igen, kollade på Hart's War som slutade 0325. Sen sov jag gott till 1030.

Jag har mått bättre idag, men varit ett slet utan dess like. Tänkte ta en dusch nu och sen gå och lägga mej. Tidigt upp imon!

Kommentarer
Postat av: detkallasvestibulit

suger å vara tjej ibland :( hoppas du får en god natts sömn.



svar; dem vet inte riktigt hur man får det eftersom det är individuellt; svampsalva, p-piller, upprepade pencillin kurer, stress, må dåligt(psykiskt) är saker som kan starta det. unga, ambitiösa tjejer är de som brukar drabbas.

2008-11-10 @ 00:00:35
URL: http://detkallasvestibulit.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0