Audition-lördag

Jah, då var det över, denna spänning, förväntan, förtvivlan, längtan ...

Steg upp klockan 0500 och gjorde mej i ordning. Under hela proceduren hade jag Zlatan-låten på hjärnan. Jag och min far kom iväg 0645, en kvart senare än beräknat och enligt GPSen skulle vi vara framme 0825. I senaste lagret tyckte jag, men fadren såg till att vi knappade in minut för minut. =)
Var framme 0805 ungefär och jag fick gå in i en matsal. Vilsen och ensam som jag var tog jag kontakt med en tjej som förmodligen var lika ensam som jag. Det var Nettan. Två idioter stod med lustiga kläder och skrek ut saker över folkmassan, de irriterade mej...

Vi blev förflyttade till scenen, eller hur man ska förklara det. Lärare stod nere på golvet och vi på publikplatserna. De två idioterna satt längst ner och sjöng på den låt de tänkt framföra, störde lärarpresentationen.

"-Vad ska vi göra, slänga ut dem?" frågade en lärare.
"-Asså, räcker det med att vi gör dansprovet, för vi gjorde ju sång- och dramaprovet förra året?" frågade den ene idioten.
"-Men alltså... Det är ju inte samma låtar och texter som förra året."
"-VA? Vaddå? Skulle man lärt sej nya?"
"-Mm, men det finns datorer här, om ni vill gå in på hemsidan och skriva ut dem nu."
Idioterna går med ilskna steg ut och kommer inte tillbaka mer.

Mitt i den fortsatta presentationen bullrar en klart utvecklingsstörd florist in, presenterar sej som att hon kommer från blomsterbutiken och att hon har blommor till Julia (?) från hennes mamma. "Julia" börjar storlipa skriker "mamma" och rusar ut. Det stackars blomsterbudet försöker hinna efter och vill att hon ska skriva på pappret.

Presentation klar och vi får se delar av den vårföreställning som årets elever har spelat. Den var mycket bra, fast det var lite hoppigt. Idioterna och "Julia" finns med bland personerna på scenen <))

Jag och Nettan fick reda på att vi hamnat i samma grupp av tre, så vi höll ihop hela dagen. Först med dansen. Den gick klockrent under uppvärmingen, halvbra under diagonalerna och katastrof på kombinationen. Hoppas att uppvärmningarna väger tyngst! =)

Sen var det sång och intervju parallellt, den första på listan började sjunga och den sista intervjuades. Jag hamnade i mitten av listan så jag fick gå direkt från intervjun till sången. När jag hade gjort mitt så frågade de om jag skulle söka till AMP också (en slags "lillasyster" till den skolan jag var på audition för). Jag sa att jag skulle det och sen sa de att de var nöjda och jag fick gå. Detta såg jag som ett dåligt tecken. De var liksom negativa på ett positivt sätt. Jag var kanske för gapig...

Dramadelen sen. Lite gruppövningar till att börja med, man skulle gå runt i rummet och tänka sej olika saker, att det låg ormar på golvet, att man var förväntansfull, you name it. Efter det var det en och en in att läsa sin monolog och sen var dagen över.

Åkte hem till Th sen och kollade på den svinbra schlagerfinalen! Or not.. Vilken besvikelse.

Kommentarer
Postat av: Carro

hehe det är så olika från person till person också.. "Unga föräldrar" föder oftare förtidigt en äldre tydligen.. men sen beror det väl på bebisen, om den vill ut eller itne haha..



Han får nog bestämma själv, men jag tror han kommer få väldigt mycket olika i början..

2008-05-26 @ 00:07:26
URL: http://carr0s.blogg.se/
Postat av: Carro

okej, men vad jag har förstått det är "unga föräldrar" bara upp till de fyller 22 år.

Men sen är det ju mycket med gener och sånt.. hihi.

2008-05-26 @ 15:05:56
URL: http://carr0s.blogg.se/
Postat av: Emma

cool blogg (:

smakade glassen bra ? (;

2008-05-26 @ 17:09:53
URL: http://mittnamnheteremma.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jisses vilken dag!!! När får du svar?!!

2008-05-26 @ 20:20:04
URL: http://kajsapalmer.blogg.se/
Postat av: Carro

hehe okej :p Min mamma hade precis fyllt 22 när hon fick mig :) Äsch ingen bråska, medelåldern ligger ju runt 40 nu så man kan ta det lungt ;)

2008-05-26 @ 20:54:04
URL: http://carr0s.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0