Varm vinter

"Varmaste vintern på 100 år" var det första jag läste när jag loggade in på datorn. Ooh, växhuseffekten! Bara det; det betyder ju att det var ännu varmare vintern 1908, var det växthuseffekten då också? Ja, antagligen, eftersom att de största miljöbovarna till att släppa ut växthusgaser är korna. Den här globala uppvärmingen har alltså pågått så länge det funnits däggdjur med sura tarmar!

Nä, det känns som en innegrej mest att tjabba om dettta... Nån poäng finns det antagligen, men jag är inte helt övertygad ... =/ Växthuseffekten innebär: Varma vintrar, tropiskt klimat på sommarn, översvämningar, hårda vindar osv... Herre Gud, blåste det aldrig under höstar och vintrar på 1700-talet? Bellman var nog aldrig med om nån storm, då fanns inga bilar och inga växthusgaser, det var förmodligen drivor med snö vareviga vinter på Gustav Vasas 1500-tal!

Idag har det varit strålande väder! Solbrillor på! Enda nackdelen den här dan var att man fick stå och skämmas medan mammas Thomas skällde ut den stackars apotekkvinnan i receptluckan ... =/
Var också inne på lassarettet idag för förstagången på 16 år, vad jag kan minnas.. Har väl varit där tre gånger i hela mitt liv: min födelse, när jag skulle operera ut en tand som försvunnit upp i tandköttet igen efter en smäll med en kastrullkant och min systers födelse.
Men man kanske ska skratta sej lycklig över att man inte behövt vistas där nåt mer..

Kommentarer
Postat av: Karina

Haha, ja, lätt att klaga på allt, och visst kunde det varit värre...!
Apropå handikappad, visste du att man räknas vara 50% handikappad om man blir av med båda tummarna? (Det kan vara en högre procent också) Att två fingrar kan göra så mycket... Men sen använder man dem ganska mycket också. Svårt att dricka ett glas vatten utan dem... DET är ett riktigt problem! Hehe. Ha det gott!

2008-03-03 @ 19:51:35
URL: http://fager.blogg.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0