GAS, GAS, GAS

Himlans en sån långer dag det har varit idag. Och än är den inte slut... Jag har varit (kroppsligt) vaken sen 0440, däremot har jag varit som i en dimmig dröm mellan typ 1200-1400. Då var det dags att promenera hem ifrån arbetet och SOLEN SKEN OCH GASSADE!!! <)) Ibland är livet helt enkelt underbart hur trött man än må vara!
Jag gick förresten inte hem efter jobbet, jag gick till posten. För att hämta ut ett paket som inte var litet nog för att passa i brevlådan. I detta paket fanns wellpapp och bubbelplast så Gud sej förbarme, jag började nästan oroa mej för att det var tomt på önskat innehåll... Men icke, efter mycket användande av sax och våld hittade jag den: den signerade After Shave-LP:n!

Den stirrade jag på i flera ögonblick och sen öppnade jag mitt andra paket som legat i brevlådan igår, men som jag aldrig iddes öppna. Mera GAS; nämligen En himla många program-boxen. Har hunnit med 1 o't halvt avsnitt...

Nu kommer jag alldeles nyssens hem från OnOff där jag varit med moder och syster. Mitt ärende var: Ännu mera GAS: nu boxen Fem Första Filmerna. Herre Gud vad jag kommer tröttna på dem <)) Jag är ju bara inne i en liten fas!
När jag skulle betala och visa leg uppkommer följande lilla dialog, med mamma som förste talare: 
-Det där ser ju precis ut som ett körkort! När fick du det?
-Det har jag inte fått, det har jag fått betala dyrt för.
-Så du har köpt ett leg som ser ut som ett körkort?
-Näej ... 
(Lite dötid passerar och det faktum att det är ett äkta körkort börjar sakterligen smälta in i mamma.)
-Så du menar att du får köra bil med det kortet?
-Jaa, enligt pappret iaf, men jag kan inte köra bil.
(Vi går in på Team Sportia, eller Intersport, vad det nu är som ligger bredvid, och kommer ifrån ämnet.)

När vi senare sitter i bilen för att systern vill gå in och handla Gyllene Svanen-mat uppstår nästa intressanta samtal (M-Mamma, S-Syster, J-Jag):
M: -Vad ska du ha?
S: -Lilla menyn.
M: -Vad kostar det?
S: -52 tror jag.
M: -Jaha, tänk så mycket köttfärs jag hade kunnat handla för det och steka hamburgare ...
J: -Varför låter du henne gå in och handla då?
(I det ögonblicket blev jag ganska lättad, det visade sej att min syster visst hade ett samvete!!)
S: -Aa, men jag vill inte ha McDonald's längre...
M: -Men gå in och handla nu!
S: -NEJ!!
(Så håller det på många gånger fram och tillbaka, innan systern ger upp och går tjurigt in och handlar sin mat.)
M (till J): - Var du tvungen att säga så?
J: -Vad?
M: -Det var väl jävligt onödigt!
J: -Jaha, men jag bara undrade, det var ju du själv som sa ...
M: -Men jag fattar liksom inte varför du skulle yttra dej över huvud taget!
J: -Yttradefriheten gäller väl mej som alla andra
Oops... to be continued!
Sjungadags!

Kommentarer
Postat av: Erika

Är LP:n också signerad av Peter Rangmar???

2008-07-13 @ 03:32:37
URL: http://gasexpert.blogspot.com

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0