Snart Knäckt Dygn

Ja, det stämmer, klockan 0640 har jag knäckt dygnet, det har jag inte gjort på jag vet inte hur länge...
Lite småberusad har jag blivit under kvällens gång, med start runt Melodifestivalen. Efter det blidde det Se upp för dårarna, sen Hair som också var alldeles för länge sen jag såg på. Efter det blev klockan tydligen rätt mycket så alla gick och la sej utom jag, som fick en fruktansvärd lust till att titta på Stinsen brinner...filmen alltså.
Blogg.se krabbade lite grann så jag kom inte in på ett par minuter, men nu gick det bra =) 0346 är klockan i skrivande stund och rent praktiskt är jag klar för sänggående. Men så är det det här med mitt biologiska dygn...
Tre timmars sömn och uppvaknande 0640 fick mej sömning på eftermiddagen och det höll i sej ett par timmar. Vid nio piggnar jag till igen och nu är jag här, pigg och glad som om jag sovit precis lagom antal timmar.

Ska jag ligga i sängen och lyssna på Kajsa Ingmarsson som läser sin Små Citroner Gula till tjugo i sju bara för ATT, eller ska man som vettigt folk göra sitt bästa för att falla i dvala? Bara två timmar och fyrtio minuter kvar.. Skulle lätt klara det, men skulle nog inte klara söndagen lika bra som lördagen...

Varför jag bara sov tre timmar förgående natt? Jo, SVT visade ju Vingar Av Glas mitt i natten och när den var slut skulle man krampaktigt försöka somna. Därför.

Natti natti, eller eventuellt God morgon, god morgon!

Kommentarer
Postat av: Aradil

Hur gick det? Stannade du uppe, eller gick du och lade dig?

2008-02-17 @ 16:29:29
URL: http://aradil.se/
Postat av: al

Aradil: Jasså, inte fredagar alltså? Hehe, då vet jag det =)

Nä, gick till sängs pga värdelösa TVprogram, jag kollade på klockan innan jag släckte lampan och då var hon 0450 och sen låg jag och lyssnade på ett bokband.. Misstänker att jag slocknade... =) Den knäcken får bli ett annat dygn.

al

2008-02-17 @ 18:49:14
URL: http://aljohansson.blogg.se
Postat av: Kajsa

Ok, den där händelsen som du aldrig kommer glömma, gör en ju en aaning nyfiken. Men vi får ta och ses någon dag, så kanske du kan berätta?! ;)

2008-02-17 @ 19:22:42
URL: http://kajsapalmer.blogg.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0