Fredag my arse ...

Jaa, det var då fredag igen, och vad gör jag? Kollar på På spåret .. Det var förr pensionärs-TV no. 1 för mej, men nu tycker jag att det är ... ja "skitbra" kanske inte är det rätta ordet, men det är fan så mycket bättre än Let's dance.
Har varit hemma ett tag nu, efter drygt 35 minuters nätt promenad från jobbet som var bra på de flesta vis, utom att jag kände att jag inte hade nån "kontroll" idag.. Jag vet inte...
Jaa, jag sa tidigare ikväll att jag skulle hem och i min ensamhet supa ner mej, vilket jag är på god väg att göra, och sedan blogga om det. I samma veva berättade jag det för jobbarpolaren Malin och råkade därmed avslöja min bloggadress, med flera upprepningar! -Hej Malin!

Nähe, dags att öppna nästa Xider... Tack och adjöken, nästa blogg kan ja tänka mej bli imorgon bitti... Men det återstår ju att se.
0101
Nä, känner att jag har mer att skriva av mej, nu när jag nyktrat till någorlunda. Nu kanske jag även kan formulera lite bättre, mer förståeliga meningar.
Jag är förbannad! Och ledsen. I flera månader har jag sett fram emot två bröllop att gå på. I lördags var det första, mycket, mycket trevligt och det andra skulle vara imorgon.
Tidigare i veckan satt jag och kollade på TV med min mamma och frågade hur dags jag skulle vara färdig på lördag.
- Vadå, vart ska du? frågar hon då.
- Jaa, bröllopet ... svarar jag mycket oförstående och slås av tanken att det kanske inte alls var denna helgen de skulle gifta sej.
- Jaa, jag jobbar så jag ska inte gå, säger hon då. Men ni var ju inte bjudna iaf.

Med "ni" menar hon mej och min syster. Då visar det sej att jag inte alls, över huvudtaget inte är bjuden! Jag måste vara mer egocentrisk än vad jag i min vildaste fantasi kunnat ana! Att jag, i min enfald, tog för givet att jag och systern ingick i mammas inbjudan, vi känner ju också brudparet! Där bet jag ju i det sura äpplet, det kan jag säga, och eftersmaken sitter i än ...
Detta kanske är ett gigantiskt kliv in i vuxenvärlden. Man känner ingen genom sina föräldrar längre, man måste själv göra sej en vän i de man kännt hela livet, en egen vän. Annars blir man inte bjuden på diverse tillställningar, man räknas inte.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Va tråkigt att du inte får gå på bröllop i helgen, och vilken stil att inte bjuda dig, du som är så trevlig! :)

Jag ska återupprepa att jag inte fullt stirrar mig blind på mina horoskop, men när de säger att något gott ska hända, kan man ju börja titta lite extra. Jag ska ta och följa ditt exempel och läsa om hur vi stenbockar är, och se om det stämmer. :D
Hoppas du får en fin lördag ändå, även utan bröllopsfirande!

2008-02-09 @ 10:10:23
URL: http://kajsapalmer.blogg.se
Postat av: Aradil

Shit, vilken kalldusch att få det kastat i ansiktet när du var helt inställd på att gå... Hoppas du haft en bra dag i alla fall - och vi ses på måndag!

2008-02-09 @ 23:55:52
URL: http://aradil.se/
Postat av: al

Aradil: Hm, ja jag vet.. helt ledsen blev jag =( Det blev en helt okej dag iaf, inte bröllopsbra, men helt okej =)
Det gör vi! Snart är det dags =)

al

2008-02-10 @ 13:05:51
URL: http://aljohansson.blogg.se
Postat av: bosse

haha!
al my dear du piggar upp mig!
har suttit hät på biblioteket för att jag blev hemskickad från mitt af-ärende, trist för jag hade sett fram emot det (slog det mig när jag satt och väntade på att vi skulle börja).
tack

2008-02-11 @ 14:16:08
URL: http://bossebodil.blogg.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0