Äntligen sovmorgon!

Ja, vi började inte dagens första lektion förrän 1000 idag! Sova, sova, sova. Eller, ja, jag klev upp och käkade frukost som vanligt, men sen kunde jag gå och lägga mej och sussa ett par timmar till.

Dagen fortlöpte och visade sej vara rätt intressant. En klasskompis visade prov på ett enormt civilkurage när ett gäng miniidioter gick på en ensam stackare utanför matsalen. Jag och några andra hängde visserligen på, men jag ställde mej i bakgrunden. Lite backup eller eventuellt vittne, så det inte blev för många på fronten. Sånt kan lätt öka på hotbilden.

Har haft ett slags genrep på hela vinterrevyn, vissa saker funkade bra, andra bättre, som min körskolelärare sa. Fick jätteberöm av min metor/dramalärare. Helt varm blev jag inuti <) Sen tyckte min danslärare att jag skulle skaffa samma lugna, harmoniska ögon när jag dansar som jag har när jag sjunger, istället för de stirriga, vilsna jag kör med nu.
Jag förklarade att det kan bero på att jag förmodligen är stirrig och vilsen när jag utför så kallad dans =)

Efter skoldagens slut blev jag och en tjej kvar och sydde. Många hade gått hem för att äta lite, men inte en enda kom tillbaka igen. Hon och jag förde många förtroliga samtal medan vi sydde, städade, fikade och addade folk på facebook. (OBS! Jag är stolt icke-användare av facebook!)
Därför tycker jag det är diskriminering att mina klasskompisar ska lägga ut koreografifilmer på den sidan för att slippa skicka över mail eller MSN. Det innebär att jag inte har nån som helst tillgång till det...

Nu ikväll satt jag vid MSN tillsammans med Frida och vi kom in på det där med cs (the adult kind), vi mindes hur det var när en främmande kille på typ funplanets chat inledde en konversation med
-Tja
-Kåt?

Så, för gamla tiders skull gick jag in på funplanet, kallade mej för MissPussycat, var 17 år och bodde i Avesta. Fyra napp på oerhört kort tid, den första innan jag ens hunnit fatta att jag kommit in på själva chatten. Kåta var de alla och ville ha min MSN och kolla i cam. En fick vi faktiskt locka lite innan det kom fram att han var lite varm i byxan.
När jag säger "vi" så menar jag att jag hela tiden satt tillsammans med Frida på MSN-länk och förmedlade allt som hände på chatten. Hon hjäpte till att formulera bra meningar till gossarna.

Skoj, skoj. Imorgon är det sovmorgon igen! Klockan 1000 ska skolan till Kulturhuset. Denna gång är det min tur att sitta i publiken! =) Fritidsledarna ska ha julshow.

Kommentarer
Postat av: al

Pierre:

Aha, stackars dej ;) Kul för mej! Jag har blivit medbjuden, hoppas det är okej för alla inblandade =/



Men du har ju, vad blir det, 12 kvällar på dej! Nyårsafton blir väl inte torr, kan tänka =))



al

2008-12-18 @ 23:43:21
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0