Jag har fått en friare

Ja, då var man tillbaka på sitt rum, en massa mil hemifrån. Har hunnit hälsa på både moder och fader. Lite partaj blev det ju också, den egentliga anledningen till att jag åkte hem.
Jobbigt var att jag glömde all min alkoholhaltiga dricka hemma, när jag hastade till bussen till Moheda, men jag fick av Th., snällt av henne! Jag ska bjuda igen! Det började med att vi skulle ha förfest hemma hos Th.s bror, vi var fem stycken, trevligt var det, men lite småtråkigt. Rätt som det var ringde det på dörren, födelsedagssången hördes från hallen och snart var hela vardagsrummet fyllt med folk! Skitkul. Bland de nykomna träffar jag en tjej som jag gick i samma AF-grupp med för över ett år sen, nu är hon jobbarkompis med en annan tjej, som är ihop med en kille som känner Th.s bror. Krångligt? Ja visst! =)) Världen bara krymper.

Vi hann med både lite ölspel och lite SingStar under förfesten och sen var det dags att bege sej ner till byn (centrum) och öltältet! På väg ner hade alla gått olika vägar, men vi skulle väl så småningom mötas i tältet, så jag och Th.s brors kompis (vi kan kalla honom Freddie) gick in. Inga känningar där så vi gick till baren, jag blev bjuden på en öl! <)
I väntan på nån vi känner börjar vi snacka, om musikal, om liv i allmänhet och tillslut preciserades ämnet civilstånd.
Varför jag har varit singel i sju år? Ja, det är väl förhoppningsvis inte bara mitt fel, det är väl killen som inte är min pojkväns fel också? It takes two to tango...

Samtalet forsätter och helt plötsligt kläcker Freddie ut sej: "What if I want to tango?".
Vad säger killen? Är han seriös? Jag tror ju på fullaste allvar att detta bara är fyllesnack, för han påstår att han typ har spanat på mej på varenda fest vi har varit på tillsammans. Det är inte alls många och de är med halvårs mellanrum, nyår, midsommar och Mohedadagarna i princip... Skulle han ha kollat in mej i flera år?
Aja, mycket ska man vara med om innan gravstenen reses. Han försökte kyssa mej, men jag var i chock och generad, vi bytte nummer och han fick min hotmailadress, snacka kan vi väl göra i alla fall, vi är ju kompisar, tänkte jag.
Han har fortfarande inte addat mej, så han har väl antingen glömt vad han sa igår, eller så ångrar han det, lite fyllekåt bara =)

Folket samlas allt eftersom kvällen fortgår, jag träffar folk från både Alvesta och Hjortsberga. Folk kommer långväga ifrån när det är Mohedadagar! <)) När sedan tältet gjort sitt går sex personer (jag själv inkluderad) upp till förfestvärden för en efterfest. Den ständige trubaduren har guran med sej och vi drar igenom flera gamla godingar. Th. och D. lämnar bygget ganska tidigt, så det är jag, trubaduren, broren och Freddie, som sitter och däckar och är således inte med och sjunger så mycket. Tre personer, med varierande tonträffsäkerhet, sitter i ett vardagsrum och musicerar och myser järnet!
Jag var hemma 0330 efter att ha genat genom kyrkogården. Moheda kan man lita på, inga ogärningsmän där inte! Jag ber om ursäkt för att jag hade min "pepparsprej" i handen i fickan.. =)

Mycket text, nu ska jag ställa alla klockor jag drog ut innan jag stack i fredags!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mm men ofta så blir det ju de. Speciellt tjejer är ju experter på sånt haha.



Har bara vart hemma med Daniel, eller i lördags va jag på kräftis med släkten men annars har vi vart hemma bara =) Sj då? Läste att du vart hemma på nått partaj =D

2008-08-24 @ 22:33:25
Postat av: Amanda

Fortfarande jag som hoppar mellan olika datorer och glömmer skriva mitt namn :P Alltså jag som skrev inlägget ovan haha

2008-08-24 @ 22:34:07
URL: http://amandamars.blogg.se/
Postat av: Amanda

Nått fel är det, men det känns som att man borde växt ifrån de. Men alla kanske inte har de.



Haha jo jag läste detta =D Japp, ännu mer kräftis men de va den sista för i år. Ser redan fram emot nästa haha

2008-08-24 @ 23:39:56
URL: http://amandamars.blogg.se/
Postat av: Amanda

Nee precis, men sånna e ändå inget å ha.

Haha okej, aja men han va väl inget å ha heller då.. fan va negativ jag låter hela tiden kände jag nu =P



Japp, men jag tror inte man tyckt de va lika gott om man åt det jämt.

2008-08-25 @ 22:31:11
URL: http://amandamars.blogg.se/
Postat av: Amanda

Äsch de tror jag inte, man ska inte dömma folk. Men alla passar ju inte ihop å ibland blir det en del sånna på samma gång.



Aa de e gott men långt ifrån samma sak, tkr inte ens de smakar likadant..

2008-08-25 @ 23:00:50
URL: http://amandamars.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0