Idag ska det ske!

Igår stoppade jag i sista pappret i mitt ansökningskuvert och klistrade igen det. Blev arg för att det var så dåligt klister och tänkte "-Det här kommer ju öppna sej!". Sen gick jag och la mej. Mitt i natten vaknar jag och kommer på
-JAG HAR INTE SIGNERAT DET!!
Jag orkar inte gå upp och krabba med det då, men måste såklart minnas det på nåt sätt. Tända lampan kommer inte på tanken, inte när man är så trött. Då famlar man i mörkret efter en penna på nattduksbordet och skriver "underskrift" på handen, hoppas att det inte kommer smetas ut på lakan och att jag kan läsa vad det står, och således minnas att jag måste skriva under min blankett.

                                              

Detta minns jag ju, såklart och ska öppna mitt kuvert så aktsamt jag bara kan. Då sitter klisterfliken som berget!! Lyckades peta upp den utan förstörelse, skrev under med namn och datum och limmade igen den med riktigt lim! Hoppas jag inte kommer på mer jag glömt, för den här gången lär jag få klippa upp det...

Japp, nu är jag ett frimärke från en audition. Det ska sättas på och skickas iväg tillsammans med kuvertet och dess innehåll i eftermiddag!
Känns lite vemodigt, skicka iväg ett föremål som jag behandlat som ett spädbarn, inte minsta veck syns på det, inga dammpartiklar, knappt fingeravtryck! Och så ska man lägga det på posten där det behandlas som vilket reklamblad som helst. Min framtid kan komma att ligga i det kuvertet och det vet ingen om...

Kommentarer
Postat av: Carro

exakt hur mycket vet jag inte men runt 4-5 tusen får vi betala..
1 bara, men den har hon ändå lyckats få till på p-piller, den andra katten har lyckats med 3 st som föddes för 4 veckor sen imorgon :p

2008-04-09 @ 13:01:49
URL: http://carr0s.blogg.se
Postat av: Mi

Ja det var det.

2008-04-09 @ 13:12:19
URL: http://misblogg.blogg.se
Postat av: Kajsa

Sååååå spännande! Alltså din sökning..inte min filosofi! FAttar inte att det är ett obligatoriskt ämne i sammhällskunskap och inte i natur! Vi valde samhäll för att vi inte är smarta nog för natur, alltså inte smarta nog för filosofi! Well, well.

2008-04-09 @ 17:43:49
URL: http://kajsapalmer.blogg.se
Postat av: angelica

åh kul att höra det är dags nu :) hoppas det går så bra så bra! jag håller tummarna!

2008-04-09 @ 17:54:08
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Sofie

haha, bra de! ;)

Njä asså min pojkvän är förtilfället inte min pojkvän, haha. han är utomlands och har varit sen i november, men jag hoppas han vill försöka med ett förhållande när han kommer hem, när nu de blir ^^

Nä att danskarna ens fattar vad dom säger till varandra förstår jag inte, de är ju som om jag skulle mumla, då hör ju inte folk vad jag säger, sluta mumla brukar de låta då, men man kan ju inte säga nåt till dom ^^ 2005 var sist jag också var utomlands, men då var det till turkiet ;) jag och en kompis åkte iväg en vecka och partaja lite ;)

S

2008-04-09 @ 18:43:58
URL: http://sofiespekulerar.blogg.se
Postat av: Mi

Jodå det ska det väl snart göra hoppas jag... man får kämpa på... :)

2008-04-09 @ 18:51:24
URL: http://misblogg.blogg.se
Postat av: Sofie

Haha nä han gör inte mkt, han pluggade färdig i juni så han har drivit omkring. och sen stack han haha.

Haha ja visst språket, ibland...men varför envisas dom med att de ska gå sä jäkla fort, fattar dom inte att de kanske går snabbare om dom lugnt förösker förklara, men näe, danskar...haha
jasså ja nä jag vet inte mycket om netto, har inte de här uppe ^^ har bara hört namnet nån gång =)

Jodå där går de att festa, men dom är rätt klängiga och tjatiga så man ska va en person som kan handskas med dom. Så jag hade inga problem, men jag vet kompisar som tyckt de vart skitjobbigt. Men då fattar dom sig inte på att de är deras kultur och deras sätt att leva på.

Ja jag får mina ryck ibland och skriver så de rasslar ^^

S

2008-04-10 @ 00:39:56
URL: http://sofiespekulerar.blogg.se
Postat av: Sofie

Han driver bara omkring och upptäcker världen helt enkelt, sålde de mesta och stack =)

Klart dom borde förstå svenska bättre än vi förstår danska, vi pratar ju inte med mat i munnen! ^^

Jag tror dessvärre måste jag nog säga att din blondalook har sån stor betydelse, min blonda kompis jag åkte med och jag va nog lika eftertraktad där, dom e allmänt på helt enkelt haha! huvudsaken de har två ben och....ja du fattar haha!

Klart man läser! =)
Men jag har kommit fram till de att de är enklare att läsa små men många inlägg en att läsa ett jättelångt, men jag blandar rätt mkt på den fronten haha!

S

2008-04-10 @ 01:12:42
URL: http://sofiespekulerar.blogg.se
Postat av: Carro

ja verkligen..

haha aa precis nu har vi hela huset fullt av katter :p 3 kattungar nere och så har jag en här uppe och 2 vuxna katter :p haha

2008-04-10 @ 07:53:09
URL: http://carr0s.blogg.se
Postat av: Mi

Ja i helgen har jag iaf nån nära hos mig, annars bor jag ju över 30 mil ifrån dom.

Jag pluggar till sjukgymnast och har tenta i rörelsevetenskap. Typ om hur rörelser uppkommer, vilka olika sorters rörelser det finns, vilka krafter som uppkommer när man gör en viss rörelse + en massa annat. Jättestor tenta är det...

2008-04-10 @ 09:00:44
URL: http://misblogg.blogg.se
Postat av: Jessica

Gud, känner igen den känslan. Lämnade in en du mindmap som jag hade jobat på i typ hundra år till en lärare, får tillbaka den helt ihopvikt och skrynklig. Jag blev faktiskt lite arg då...

2008-04-10 @ 10:22:32
URL: http://jessicajohansson.blogg.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0