Sömnbrist

Måndag 0025. Vilken jävla helg! man har ju inte hunnit sova nånting. Det hela började i fredags. Jag gick i snön från Dalbo till Norrtullskolan på 20 min, då var klockan mellan 1800 och 1830. Då satte orkesterrepet igång och varade till 2230. Var inte hemma förrän 2300 och hade då passerat tröttheten och skulle ha kunnat dräpa för en pizza! Så den kvällen somnade man väl inte förrän 0230 - 0300 nångång.

På lördan var det uppstigning 0710, så det var drygt 4 timmars sömn. Sen började ännu en dag med repetitioner, vi fick se kulisserna för första gången. Mycket kallt och intressant. Sen fick jag inte sluta förrän efter 1800 och bussen var försenad och en massa människor skulle hoppa på bara för att jag skulle få så lite tid på mej som möjligt. Jag var nämligen bortbjuden på 20årskalas och min skjuts skulle komma runt sju. Jag fick en knapp halvtimme på mej att fräscha till mej och slå in paket.
Sen var jag då och kalasade till nattens intrång. Var kanske hemma runt 0200 och gick och la mej ganska omgående, somnade runt halv tre även denna natt.

Uppvakning söndag 0700. Dagen började med presentinslagning. Repetition hägrade efter ca 4 timmar av sovande till. Tog mej i alla fall den timlånga promenaden till Norrtull i mina smala klackar. Med P4  i öronen hörde jag inte hur jag smattrade medan jag älgade på. =)
Var dock inställd på att hålla på till 1700, men fick sluta vid två. Fick lift av en Carmenmedlem till Alvesta och farmor och farfar där fadern redan var på plats. Spenderade eftermiddag och kväll där utan att smaka varken småkaka eller tårta. Snålvattnet har börjat ge sej till känna efter två veckor av fett- och sötsakscelibat.
 
2030 och hemma i sängen framför TVn blev det för mycket för ögonlocken som slog igen och öppnades inte igen förrän 2230 och mitt under pågående väderleksrapport. Och jag som hade velat se Van Veeteren fick bara se slutet utan att begripa mycket.
Så nu, 0056, är jag mycket pigg igen trots en sammanlagd sömn på tio timmar den här helgen. Imorgon ska jag infinna mej utanför McDonald's 1145 så lite sovmorgon blir det allt! =)

1800 är det kostymprovning! Wohoo!!
Nähe, snart dags för Nattjakten igen. 0515 ringer alarmet och jag ska lyssna på första ledtråden av veckans Steg för steg. Spännande!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0