Mmm ... jobb!

Oh, vad jag får jobba denna vecka! =) Mycket för att vara jag och på mycket länge. Det gör jag så gärna och tackar därtill!
Var på kören idag också, kom i halvtid, då jag jobbat färdigt. Det var två veckor sen jag var där sist, Carmen tog förra tiden. =)
ATT jag fick en massa lovord och beröm! Hade jag själv spelat Carmen-rollen, okej, men jag är i kören, tillsammans med 30 andra! Utfyllnad.. =) Nej, den kära kyrkokören behandlar mej som huvudrollsinnehavare, visseligen jättekul att jag har deras stöd och uppmuntran! Hälfen kom fram och berättade vilket datum de skulle gå på föreställningen. Underbara människor =))

Skulle ha gått på ESarnas adventskonsert imon, men råkade i glädjeyra tacka ja till att jobba imon kväll utan en tanke på konserten. Men å andra sidan har jag två CD-skivor med adventskonserter då jag dessutom själv medverkar, så big deal... Jag får väl lyssna på den ena imon efter jobbet för att komma in i känslan.

Utvecklingssamtalen med chefen gick nog bra. Han och jag hade värderat mej på en mycket likvärdig nivå så det var bra med det. Sen undrade han hur jag tänkt att min vår ser ut. Det hade jag knappt funderat på själv... Utom en sak.. Jag har ju hittat en skola nere vid skånegränsen som verkar helt underbar. Ettårig musikalutbildning.
Berättade för honom om tankegångarna och det var han själv som föreslog att jag kunde isf jobba sommar, lov och helger parallellt. Jag behöver inte sägas upp för att plugga dvs att jag var välkommen tillbaka efter avslutad skolgång.
Det är dels detta jag har grunnat på, att jag trivs så jävla mycket med de mänskorna och vill inte "offra" dem för skolan.
Dels är det ansökningen som bekymrar mej. Auditionen - javisst, den skulle jag undvika om det varit möjligt, men vilka kan/ska man använda som referenspersoner? Ingen familjemedlem stod det bara, men kan man använda sej av klasskompisar eller måste man gå upp på lärarnivå? Kan man fråga nån ur Carmenensamblen? Vem isf? Svårt...
Aja, jag har till april på mej att skicka in ansökan så man får se om man lever. =)

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0