Ledig som få

Jaha, igår var ju då andra föreställningen i ordningen och jag var hemma tio i åtta. Tänkte senare kolla på Sagan Om Ringen, men då det inte blev skitmycket sömn natten innan så däckade jag i sängen 2130, men vaknade igen en halvtimme senare. Efter det blev jag piggelin igen och satte mej vid datorn för att söka lite låtar, resultatlöst som nämnts i tidigare blogg. 
 Den här bilden togs direkt efter att jag krupit ner i sängen och släckt lampan. 40 minuter innan mitt alarm skulle ljuda för veckans första ledtråd i Steg för steg. Vad jag minns så hann jag hamna i en liten sorts dvala innan det var dags. Det var för övrigt en väldigt kort ledtråd idag, men jag får väl drämma till med nåt... Hulken börjar vi med.

Jag höll på att somna om efter detta, men 0539 small det till och jag fick lov att vakna igen. Vasen med den stora premiärbuketten hade rasat ner på golvet. Efter att ha trevat mej fram i halvskumme övervägde jag att tända lampan för att börja torka en massa vatten och plocka glas och blomsmulor. Men allt var helt och rent, med undantag för en ytterst liten vattenpöl. Det mesta var faktiskt kvar i vasen som inte landade helt liggande, utan lutade fint mot den lilla hylla den stod på från början.
Den fick förbli stående på golvet då den bevisat inte var så stadig.

Jag vaknade på riktigt 1115 då jag tyckte att en normal människa ligger inte så här länge och sover. Satte på radion och lyssnade på en recension om söndagens Carmen. Positivt. Så nu sitter jag här i min röda sammetsdress, utan smink och med glasögon. Jag är ett slet med andra ord. Kommer förmodligen inte att genomföra några yttre förbättringa heller det här dygnet.
Men man kan aldrig veta vad som händer! =)

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0