Födelsedagar på G

Har idag vistats på stadens stora gata, Storgatan! Målet var att finna födelsedags- och farsdagspresenter till de närmast sörjande.. Det gick förvånadsvärt bra att finna en farsdagspresent, bara att gå fram till snubben bakom disken på Skivan&boken och säga följande:
- Jag har fått för mej att John Fogerty har säppt ett nytt album, är det nåt som stämmer?
Killen vänder sej om, plockar fram en skiva och lägger den framför mej. Jag kollar lite på den, och inte en låt jag känner till.
- Då tar jag den, säger jag och letar upp plånkan, betalar och lämnar platsen.
Det hela var över på 30 sek och allt snubben bakom disken sa ett knappt hörbart hej och summan på CDn. Fick känslan av att jag kom och störde.. =/
Sen fick det bli en, ja jag vet inte riktigt var det var, hångelbok eller nåt till Maja... Haha
Ett slags blomster till Therése.
Alla födelsebarn får dessutom 200kr var på Grönbolaget, tänkte att det kan vara en liten hjälp på vägen =) Förhoppningsvis inte till alkoholism...
Nya ljusstakar till mej själv fick det bli med eftersom jag pajade den ena på personalfesten... =)

Skulle sen på grund av kylan ta bussen till kören, men inser senare att jag väntat HELT i onödan i kölden på den sena bussen. Plånboken ligger nämligen kvar hemma på sängen och inte ett nickel har jag löst i väskan... Och kärringen bakom ratten verkar inte pigg på att bjuda på de FEM hållplatser det är till kyrkan.... Så det fick bli promenaden, kopplar man in mobilens radio i örat och travar på så är man framme på 20 min, exakt den tid jag hade på mej! Så det blev ingen katastrof av det hela.

Så nu sitter jag hemma efter att ha fått sjunga av mej lite på Jesus och Hosianna Davidsson. Adventen står för dörren och jag blev fruktansvärt sugen på knäck...
Det hade ju legat snö på marken hemma hos mej i morse, men vem var i närheten av den då? Inte jag, snurrade inte upp mina persienner förrän kl 11 eller så.. Då var det höst som när jag skjutsade ner persiennerna.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0