Chokladhelg

Nu är då den här Carmenveckan slut och  det är tillåtet att foka på annat imorgon. Undrar vad man ska hitta på när man inte behöver gå till konserthuset...
Dagens föreställning var tydligen inte så uppeggat som gårdagens premiär, men jag tyckte att jag gav fullt ut =)

I övrigt, vad har hänt den här helgen? Lördagen började med melodikrysset! <)) Det har jag inte löst på ordinarie sändningstid på läänge! Nu för tiden tycker snillen som jag att det börjar bli i det enklaste lagret, så då svårar man till det lite för sej. Man antecknar de ledtrådar han ger, vågrätt/lodrätt nummer, om det är vinkelord och hur många bokstäver det innehåller. När alla frågon är ställda är det bara att försöka pussla ihop allt till ett melodikryss. Har man gjort allt rätt så ska det se ut som i tidningen =)
 Så här kan det exempelvis se ut. Klottret i kanten har inget med krysset att göra, men det är ett bevis på att det är för enkelt, man behöver ingen som helst betänketid.
 Igårkväll var det ju som tidigare nämnt premiär och efter föreställningen fick man träffa de nära och kära som kommit och tittat, ta emot lite blommor och så.

      
 Så här ser ett fönster hos mej ut nu. Vacka blommor som få, synd att de inte varar för evigt. Premiärfest sedan, det severades öl och vin. Även om det inte var någon personal i baren var det bara att gå bakom och hämta. Jag verkade bli polare med trombonisten som helt plötsligt fruktansvärt gärna ville ha en plats i min skjuts bil. Jag förstod aldrig riktigt det där, men han kom inte med iaf... =) Jag hade kunnat ha delat bil med självaste producenten, men han valde en taxi sen.
Ja, sen kom man hem då runt halv tvåsnåret, lagom salongs. Satt uppe och chattade på MSN med en flicka som jag har en förmåga att gå om hela tiden när det gäller att vara inloggad på MSN. Så fort jag loggar ut så loggar hon in, och vise versa. Men nu var vi då inne samtidigt och hade mycket att prata om. Kom i säng nån gång runt 0430, somnade tydligen rätt fort. Vaknade 0659 av att lampan fortfarande var tänd och jag hade inte satt något alarm på mobilen. Skulle behöva vara uppe 1000. Tre timmar senare var jag mycket trött. Snoozade 8 min innan jag gick upp och kokade frukost. Utan bakfylla men med stora påsar under ögonen kom jag iväg till min peruktid 2tim och 40min innan föreställning. Det gav mej ca 30min till fnulning och påsminkning av  det oranga pudret. 1400, 2h före föreställning sattes peruken på plats. Extreme makeover för min del. Så här ser jag ut som zigenare!
Fager som attan <))
Bilden är visserligen ett par dar gammal nu, men den stämmer rätt bra med hur det slutgiltiga resultatet är.

Nu är det då ingen mer Carmen förrän på fredag, under den här tiden ska man besöka jobbet igen och försöka förtjäna lite pengar. Det var längesen jag var där nu, men än minns jag nog snabbnumret för bananer. x129. =)

Nähe, då var det väl nog dags att sminka av sej teaterutseendet, man ser inte lika bra ut med jättetanen och svarta ögonbryn när man inte har peruken på sej =)
Imon är det åter Steg för steg. Ett nytt svar ska lösas. Förra veckans svar var Yoko Ono, och jag som sa Hitler! =(  Hoppas att det går bättre nästa vecka.

Nu avslutas en hektiskt och underbart rolig vecka och helg (där CHOKLAD varit inblandat!!! Uuunderbart!!!) Ha det bra och beställ gärna en biljett! =)

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0