Skrivstil i natten

Klockan är 0339 ... piip ...
Lyssnade på huvudpersonen innan inatt, men då hans hobby knäcktes efter halva tiden, och jag var inställd på att vara vaken till 0200, så kände jag att jag hade en massa dötid. Det blev på det viset att jag satte igång och städa! Inget högljutt, som dammsugning, utan undanplockning. I dunklet ser det nu ganska snyggt ut =)
Efter 105 min, dvs 0315 ansåg jag att det inte kunde bli bättre inatt, så då skulle jag plocka ut linserna och sminka av mej. Varför inte tvätta av handfat ocb spegel när man ändå håller på? Det blev heller inget komplicerat, utan med vanlig handtvål och varmt rinnande vatten gnuggades fatet av. Näste man som besöker toan kommer bli imponerad!

Nu är då ansikte och tänder rena, jag dricker vatten och övar på min skrivstil. Jag ligger och bloggar i ett block igen för senare överföring till internetet. Det tar mycket längre tid att skriva skrivstil, men känner att takterna ännu sitter i. I mellanstadiet var jag och en tjej i klassen bäst på skrivstil. Vi var hur många böcker som helst före alla andra i klassen =) 

    

Detta i sin tur kan ha att göra med att jag fick min mamma att lära mej denna ädla konst när jag var ännu yngre. Minns att vi bodde i Alvesta vid det tillfället så sju minus var jag då. Shit vad jag var ambitiös som liten skit. Minns också en sommar ett par år senare, när vi bodde i Moheda. Då skulle hon på min begäran lära mej finska, men jag lärde mej bara några glosor, sen rann det ut i sanden. Men det var äiti som inte var lika engagerad som jag.

Nähä, dags att försöka somna, och det i en säng utan kläder. Det ska jag krabba med imon, innan jag sticker till jobbet helst. Det är väldigt svårt och jobbigt att bädda en dubbelsäng som står in mot väggen så man inte kan stå på båda sidorna. Och med lakan som är typ 3x3 meter också ... Bara tanken gjorde mej sömnig ... Skönt!

Klockan är 0420 ... piip ...

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0