Önskelista

Skrivet onsdag 26/12 0024 men pga datorstrul gick det ej att publicera då, så jag gör det nu istället!

Nu när det blivit annandagen, två dagar efter julafton har jag kommit på en kort önskelista som jag ska skicka till Tomten. Synd att det är 364 dagar till nästa jul.

1. Mamma Mia! -biljetter
2. Bil (inklusive diverse försäkringar och bensin =) )
3. Boxen "De fem första filmerna" av Galenskaparna & After Shave
4. Plasma TV

Överst på listan står egentligen andra önskningar, men det kan inte ens Tomten ge mej dvs en av de pöjkar jag hemligt fantiserar om. Inget av detta fick jag i julklapp utan detta öppnade jag efter Tomtens påhälsning:
* Simpsons-filmen
* Kolsyremaskin
* Väggamplar
* Choklad i sexkantigt rör
* Choklad i form av Romerska bågar (vilket är skitäckligt, choklad är gott och apelsin är gott, men inte tillsammans)

På tal om listor skulle jag vilja reprisera min 2007-plus-plus-plus-lista och lägga till en punkt:
_______________________________________________________________
*Klarar teoriprovet
*Kommer med i Carmen efter uttagning genom audition
*Träffar en hel drös med fantastiska människor i Carmenensemblen
*Går med i ett AF-projekt där man möter Sveriges mest underbara människor i ett och samma rum.
*Blir kallad till jobbintervju som är underbar och flytig (dvs han pratar på om företaget och jag sitter och håller med i princip, inga konstiga frågor som "varför känner du att du har den rätta kompetensen för den här uppgiften?")
*FÅR jobbet
*Ser Mamma Mia! för andra gången i Göteborg
*Firar den roligaste midsommaren någonsin! (Trots regn så kan jag inte med ord beskriva hur jävla roligt jag hade!!)
*Träffar två killar som jag är mycket attraherad av <))  (Jag har inte kommit längre än så med någon av dem, men för mej är det bara plus då jag faktiskt inte varit kär i någon sen åttan.)
*Jag fyller 20 och får shoppa på Grönbolaget helt ensam
*Har huuur kul som helst på min allra första personalfest
*Klarar uppkörningen och är därmed (på pappret) en fullfjädrad bilförare
*"Återupptäcker" Galenskaparna & After Shave (inkluderat: vinna en bok om dem på Tradera, köpa två DVDer till mycket nedsatt pris och nu; få hjälp utfrån av en total främlig att ragga upp en svårfångad notbok)
*Mysteriet på Greveholm blir utsedd till Sveriges bästa julkalender genom tiderna. Och detta helt utan min röst då jag upptäckte den för sent. Greveholm skulle absolut få min röst, eller den HAR min röst, för den är ju lugnt och utan tvekan det bästa som hänt Sverige en december!
_______________________________________________________________

När Tomten gått och maten ätits upp åkte jag in till Växjö och Teleborg för att spendera de sista timmarna av julaftonskvällen (lustigt uttryck egentligen, samma som att säga "i morgonottan") på midnattsmässan. När jag dök upp fick jag ett bemötande som om jag var Carola som oanmäld dukit upp för att sjunga med dem. "Nämen, vad jag blir glad över att se dej", "Tänk att du kunde komma ikväll", "Jag trodde inte att du skulle komma, men vad roligt". Ja, så gick de på ungefär, ändå hade jag talat om att jag skulle komma och så var jag med förra året utan dessa lovord.

Från en sak till en HELT annan; Fa-an vad Filip Hammar är lik sin farsa! Kollar på Grattis Världen!, repris från 2005. Tycker Filip och Fredrik är skitsköna! =)

Nähe, man kanske ska gå och lägga sej så man kan få sova igenom gryningen. Det vore ju synd att vara vaken så länge att man får se den hägra genom fönstret. Näe, soluppgången har alltid varit bäst att uppleva i sovande tillstånd! =))

Mycket nöje!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0