Julfest till 0415

Japp, så var det då ett juluppehåll från Carmen. Det  "firades" genom att vi alla var bjudna hem till privatperson och där dracks det, dansades det och sjöngs det, bland annat. Sjöngs ja... Hela sångkvällen började ju med typ alla Carmenlåtar! =/ Weird...
Jag var en av 5 som lämnade bygget sist och då var dagset cirka 0415. Hemma innanför dörren var jag 0520, då jag fick lov att ta promenaden på över halvmilen hem. Jag hade för övrigt en väldigt trevlig afton även om vissa hade det trevligare än andra. Julstrul fick en helt annan bemärkelse! <)) Jag tycker det är jätteroligt! Alltså inte hån-roligt utan lycklig-roligt... Jag vet inte deltaljerat uppföljningen av detta, men det var någon som inte behövde ligga ensam i sängen iaf, så långt har jag uppdaterats. Och runt 1030 var de inte separerade, så det ska bli ett intressant korsförhör den 27e! =))

Idag sen då. Eller ja, det är ju samma dag men ett par timmar senare, dvs drygt tre (0930) ringer min far och säger att han är på väg in till stan för att hämta mej då vi ska åka till Linnevik för den årliga "släktträffen". Detta är nåt som sker söndagen innan jul, men då julen är en måndag så känns dan innan lite för tajt. Det blev det sedvanliga; ragga julgran, grilla korv, golftävlingen Linnevik Open (i vilken jag inte medverkar i, och som i år vanns av faster Ingegerd), fika (lussekatter, knäck, pepparkakor, struvor med mera, med mera...) och sen kommer TOMTEN! Han dyker upp för att klargöra för alla att han dyker upp en skvätt på julafton! =)
Nu är jag då hemma, fortfarande klädd i alla mina kläder... En fick bylsa på sej rejält då det var svinigt råkallt: linne, nylonstrumpbyxor, långärmad tröja, två par strumpor, mysbrallor och en olle. Och överst på detta givetvis jacka, halsduk och vantar. Kylan trängde ändå igenom skor och strumpor, men kaminen inne är go att lägga upp skånkarna bredvid! <)



Tredje advent, snart är det jul. Och min huruvida min hemlis ska förbli en hemlis återstå att se, på tisdag avgörs det nämligen... Jag vill inte... 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej! Läste detta inlägg om julfesten. Jesus va roligt det var! Och tänkt att något sånt kunde hända..det var ju inte riktigt planerat. Vet dock inte om man ska skratta elle gråta åt det! haha* Vi måste ses en dag! Ha det fint!

2008-01-01 @ 23:53:34
URL: http://kajsapalmer.blogg.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0