Aj i näsan!

Jag har väldigt ont i mitt konstgjorda hål i näsan, och jag vet precis anledningen. Plutt i näsvingen existerade inte i 30-talets Spanien, därför plockar jag ut den innan varje föreställning. En kväll, vill minnas att det var i lördags, så glömde jag helt bort att sätta in den igen efteråt och upptäckte inte detta förrän det var dags att sminka till föreställning på söndagen. Då tänkte jag som så att det skulle ju vara väldigt onödigt att stoppa in den igen precis innan det var dags att plocka ut den, så det skulle skjutas upp till dess att söndagens förställning var över. Men mindes man det? Nä, precis. Så när det vanliga sminket skulle på på måndagen slog den tanken mej igen, så det blev att ragga upp ett annat nässtift då den första ligger kvar i logen.
Att det var inte det lättesta... Det hade hunnit tränga ihop sej en hel del, så jag fick ta ett örhänge och trycka igenom. De är lite smalare och där sitter inte en pyttekula som på nässtiftet för att hålla det på plats. Oh, vad det gjorde ont att senare sätta i stiftet med den lilla kulan! Så nu går jag med svullen och rodnad näsvinge, ungefär som att jag precis piercat mej. (Det är trots allt 5,5 år sedan jag gjorde det)

<-- Skåda min olidliga smärta! Illröd näsa... ='(

Annars har jag idag inte gjort något, förutom att jobba då.. Och det gick mycket bra för min del, men för min käre kollega däremot.. Jaa, jag kan inte säg annat än att jag vet hur det känns! Been there... =(

Imorgon är det jag-och-mamma-dag igen! =) Vi ska åter ta oss an Utvandrarnas hus för att en gång för alla gå på utställning. Sen ska vi till banken och växla pengar, till Telenor och se vad problemet med min mobil är (Det låter mycket illa hos den jag pratar med, brusar eller nåt.. ), Hämta ut paket från posten (det är en Beck-box, med alla 24 filmerna + två extramaterialfilmer). Sen var det nog inte mer... Kanske sticker upp till Samarkand för att spana efter julkrubbor, vad vet väl jag.

Sen är det ju dags för helgens första föreställning! =) Wohoo!
"Don José" var ju på mitt jobb idag! =)) Och jag betedde mej som en sopa, men vad gör man när man inte är ledare utan nyckel och inte jobbar så ofta att man kan priser i huvudet? Det måste jag få förklara för honom, det har jag väl chansen till i pausen mellan akterna då både han och jag är på plats tidigt och kollar in publiken som återsamlas. Han har säkert förstående =) Kan man hoppas. Nähe, om man ska till the Outwalkers house (shit, Maria, hur kunde jag få bara G???) imon vid lämplig tid så man hinner med allt det andra är det kanske dags att göra sej lite grann iordning för sömnen. 

Det kommer bara bli ett fåfängt försök att lyckas somna tidigt, jag har minst två timmar kvar att vara vaken. Lika bra att planera efter det så man inte spiller så mycket tid. Det finns tillräckligt lite av det ändå... Var sekund är en sekund närmare döden oavsett hur fjärran den är ... =/
Innan jag dör ska jag kolla på mina Galenskapar&After Shave-revyer som kom idag. Varför inte börja på det ikväll så man har det gjort lite tidigare... Man vet ju aldrig så noga med Döden.
Usch, jag känner mej som en Ingmar Bergman med demoner innaför pannbenet... Jag är inget stort fan av Ingmar Bergman....

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0